Hosszú interjút adott a Forbes-nak Heiszler Gabriella, a hazai SPAR első embere. A beszélgetésben előkerültek az árstop hatásai is és a menedzser egy eddig kevéssé ismert szempontra hívta fel a figyelmet.
Szerinte ugyanis nagyon erős piactorzító hatása van a hatósági árazásnak, ami a trappista sajt árának alakulásának is látszik. „A 2,8 százalékos tejen van árstop, a 1,5 százalékoson nincs. A forgalom a 2,8 százalékos tej felé terelődik, tehát több tejzsírt vonnak ki a gyártók a piacról, a folyótejbe adják el a tejzsírt a trappista helyett, ami a kínálaton át drágítja a sajtokat. A hatósági árazásnak középtávon ilyen hatása van.”
Heiszler Gabriella azt is elmondta, hogy vásárlóként olykor ő is felkiált a számla láttán, hogy „te jó ég!” Úgy tapasztalja, hogy az emberek elkezdtek lefelé vásárolni, igyekeznek az olcsóbb termékeket beszerezni, több szénhidrátalapú élelmiszer fogy, mint zöldség vagy hús.