“Szakadék van az iskolai anyag és az élethez szükséges tudás között” – mondta a HVG kérdésére Horányi Gábor, a Lauder Javne világi zsidó iskola igazgatója arról, hogy miért vezették be a végzősök számára a vállalati kultúrát mint tananyagot.
Idén ősztől ugyanis az oktatási intézményben két új programot indítanának: az egyik helyszíne az iskola, a másik, a “startup hétfőnek” nevezett stúdium külső helyszíneken, vállalkozásoknál valósulna meg. Az iskolai program heti hat órában futna – ebből kettő angol nyelven –, méghozzá nem választható különóraként, hanem a normál tanmenetbe illesztve.
Az igazgató elmondása szerint a tananyagot a diákok, a szülők és a vállalkozások bevonásával dolgozzák ki. A sportpszichológiától a gasztronómiáig, a pénzügyi tervezéstől az elméleti agykutatásig eddig mindenféle ötlet befutott, ezekből válogatva alakítják majd ki a szeptembertől kezdődő programokat úgy, hogy az induló évben alapvetően az információtechnológiára, a dizájnra és a társadalomtudományokra fókuszálnak. A témák felelősei a lauderes tanárok, ők választanak külsős előadókat vagy cégeket is, első körben a szülők, valamint szakmai önkéntesek által felkínált lehetőségekből.
A “startup hétfő” úgy működne, hogy a diákok páran összeállnának, és ők választhatnák meg, hogy a külsős cégnél milyen programon szeretnének dolgozni. A megvalósításban egy lauderes koordinátor segítené őket.
A programra a végzősök közül ugyan bárki jelentkezhet, de szüksége van a szaktanára, mentora és a szülők jóváhagyására is.