Az edelényi Szent Miklós Görögkatolikus iskolában egy éve használják a világ egyik legkedveltebb játékát az oktatáshoz. A gyerekek imádják a legózva tanulást, két összeadás közben pedig együttműködni is megtanulnak.
Az iskola igazgatója, Barta József szerint a 6-7 éves gyerekek szinte észre sem veszik, hogy mennyi mindent tanulnak az iskolában. Az igazgató úr több olyan altalternatív oktatási módszert is bevezetett az iskolában, amelyek nem arról szólnak, hogy a tanár kiáll a tábla elé és 45 percen keresztül darálja a tananyagot. Szemléletét az általános iskola pedagógusai is magukénak érzik, sőt folyamatosan keresik az új lehetőségeket. Így találtak rá a LEGO oktatási anyagára.
Edelényben már a második éve tesztelik a módszert, egyelőre az elsős és másodikos matekórákat tartják meg a dánok oktatási formájával, de a tanárok szabadon dönthetnek, épp melyik órát teszik szó szerint színesebbé a LEGO játékaival.
Ahogyan az egyik pedagógus az Abcúgnak elmesélte, a LEGO rendkívül jó eszköz a gyerekek figyelmének felkeltésére és motiválására, de azért abban is bízik, hogy a játékkockák nélkül is lehet érdekes a matek óra.
A másodikosok a szorzáson és osztáson kívül a geometriai formákkal is a LEGO segítségével ismerkednek. Az építkezések közben gyorsan kiderül, attól még állhat ugyanannyi egységből egy medence, ha az alakja eltér a szomszéd kisgyerek építményétől. A legós órákon digitális tábla is segíti a gyerekeket, amelynek kezelésében természetesen a tanárok is segítenek.
A tesztidőszakot befejezve is szeretnék a borsodi iskolában folytatni a LEGO-oktatást, a magyarországi forgalmazótól ajándékba kapták a 30 doboz játékot, így az iskolának és a szülőknek sem kell mélyen a zsebükbe nyúlniuk.