nlc.hu
Baba

Áremelést tervez a Nestlé, de nem tudni, hogy mekkorát

Drágultak az alapanyagok, ezért nőttek a költségeik.

A Nestlé csoport idén további áremelkedéssekkel számol, miután a magas nyersanyagárak a tavalyi profit csökkenéséhez vezettek. Mint  Mark Schneider vezérigazgató csütörtöki nyilatkozatából kiderült, a tavalyi 8,2 százalékos áremelés nem ellensúlyozta teljes mértékben a megnövekedett költségeket, amelyeket egyebek mellett az arabica kávé és a tejtermékek drágulása jelent, a tervezett árszintekről viszont nem közölt részleteket. 

Nő nézi a blokkot bevásárlás után

Fotó: Getty Images

A svájci Nestlé, 9,3 milliárd frank adózott eredménnyel zárta a tavalyi évet, ami jelentős, 45,2 százalékos csökkenés a 2021. évihez viszonyítva, és alulmúlta a 11,58 milliárd frankra számító elemzői előrejelzést. A Nestlé az idei évre 6-8 százalék organikus bevételnövekedést vár. A tavalyi teljesítmény alapján a cég 2,95 frank osztalékot fizet részvényenként a 2021. évi 2,80 frank után, írja az MTI.

A Nestlé portfóliójában több mint 2000 márka található, köztük a Nestlé, a Nescafé, a Nespresso, a KitKat, a Gerber és a Maggi. A svájci vállalat Magyarországon három gyárában – Szerencsen, Diósgyőrben és Bükön -, illetve budapesti központjában összesen több mint 2500 embert foglalkoztat, és január közepén jelentették be, hogy 250 új munkahelyet hoz létre büki telephelyén.

ajánlott videó

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top