A Nestlé csoport idén további áremelkedéssekkel számol, miután a magas nyersanyagárak a tavalyi profit csökkenéséhez vezettek. Mint Mark Schneider vezérigazgató csütörtöki nyilatkozatából kiderült, a tavalyi 8,2 százalékos áremelés nem ellensúlyozta teljes mértékben a megnövekedett költségeket, amelyeket egyebek mellett az arabica kávé és a tejtermékek drágulása jelent, a tervezett árszintekről viszont nem közölt részleteket.
A svájci Nestlé, 9,3 milliárd frank adózott eredménnyel zárta a tavalyi évet, ami jelentős, 45,2 százalékos csökkenés a 2021. évihez viszonyítva, és alulmúlta a 11,58 milliárd frankra számító elemzői előrejelzést. A Nestlé az idei évre 6-8 százalék organikus bevételnövekedést vár. A tavalyi teljesítmény alapján a cég 2,95 frank osztalékot fizet részvényenként a 2021. évi 2,80 frank után, írja az MTI.
A Nestlé portfóliójában több mint 2000 márka található, köztük a Nestlé, a Nescafé, a Nespresso, a KitKat, a Gerber és a Maggi. A svájci vállalat Magyarországon három gyárában – Szerencsen, Diósgyőrben és Bükön -, illetve budapesti központjában összesen több mint 2500 embert foglalkoztat, és január közepén jelentették be, hogy 250 új munkahelyet hoz létre büki telephelyén.