Az Nők Lapja Cafén közzétett kérdőívet több mint négyezren töltötték ki, többségében 25-49 éves nők, akik nagyvárosokban élnek, 2-4 fős háztartásban.
Ragaszkodunk a hűtőnkhöz
A felmérésből kiderült, hogy igencsak ragaszkodunk hűtőnkhöz, mert hazánkban a fogyasztók jelentős része (60 százalék) még mindig csak akkor venne új készüléket, ha a jelenlegi meghibásodik, s a többségnek még az sem indok a cserére, hogy új otthont rendez be.
A harmadik évezred fogyasztójának már nem elég, ha a hűtője megfelelően funkcionál. A ma embere szinte társként kezeli bármilyen furcsán is hangzik a háztartási gépeit. Az Electrolux tervezői ezt a trendet követve arra törekszenek, hogy új, praktikus funkciókkal szereljék fel a készülékeket, melyek jelentősen megkönnyítik életünket. Ezért a cégek arra is kíváncsiak, hogy melyek azok a funkciók, melyeket szívesen látnánk egy hűtőszekrényben, fagyasztóban. A megkérdezettek többsége a kényelmi szempontokat részesíti előnyben, mint az automata leolvasztást (86 százalék), az antibakteriális védőréteget (78 százalék) és a gyorshűtés funkciót (55 százalék), amivel az AEG és Electrolux hűtők nagy része rendelkezik. Ugyanakkor a térkihasználást és a praktikus tárolást is fontosnak tartják, de például az átlátszó zöldségtároló rekesz (46 százalék), vagy a nulla fokos hűtési (46 százalék) zóna, melyet például az Electrolux ENB 3669S készülékben találhatunk, egyesek számára elengedhetetlen funkció.
Fontos az alacsony fogyasztás
Az Electrolux tökéletesen belelát a vásárlói fejébe, támasztja alá ez a felmérés, hiszen az alacsony energiafogyasztás a megkérdezettek 91 százalékának fontos, és szinte valamennyi Electrolux hűtő és kombinált készülék “A” vagy “A+” energiaosztályba tartozik, azaz alacsony fogyasztású és környezetbarát. Ugyanakkor 74 százalékuk nem tudott választ adni arra, hogy valójában mennyi készülékének a fogyasztása.
– Érdekes, hogy az emberek vásárlási szokásai mennyire megváltoztak az elmúlt pár év alatt. Régebben sokkal kevesebb tényezőtől függött például egy hűtő megvétele, manapság azonban a saját kényelmüket leginkább szolgáló tulajdonságokat várnak el a termékektől. Jó hír számunkra, hogy bár az ár természetesen fontos szempont a vásárláskor, de már nem a legfontosabb és egy sor olyan tényező is előtérbe került, ami lényeges környezetünk védelme és a használati kényelem szempontjából – mondta Rohrböck András, az Electrolux értékesítési divíziójának igazgatója.
Naponta sokszor nyitjuk
Az átlag fogyasztó igen gyakran találkozik hűtőszekrényével, mivel átlagosan naponta 10-20-szor nyitja ki azt. Ezt megkönnyíti az Electrolux készülékek egy részén pl. ERZ 3600 található ergonomikus, felhasználóbarát fogantyú, mely segíti az ajtónyitást, és az ajtó becsukásakor keletkezett vákuumot azonnal feloldja.
Érdekesség, hogy a fogyasztók mely kritériumok alapján választották készüléküket. A felmérésben résztvevők nagy része (91 százalék) a készülék fogyasztása alapján hozta meg döntését, melyet szorosan követett a készülék ára (84 százalék). Harmadik legfontosabb döntési szempont a hűtő mérete volt (73 százalék). További fontos termékjellemzők voltak a készülék márkaneve és formatervezése, míg a részletfizetési lehetőség és a gyártó szervizhálózata kevésbé számított. Ugyanakkor az emberek többsége mintegy kétharmada nem venne speciálisan formatervezett hűtőszekrényt.
Divatos a kombinált változat
Elmúlt már az a korszak, amikor a magyarok özönlöttek Ausztriába fagyasztóládákért, és rengeteg háztartás büszkélkedhetett ilyen fagyasztóládákkal. Manapság legtöbben a kombinált, fagyasztóval rendelkező hűtőszekrényeket részesítik előnyben, és csupán a válaszadók egynegyede rendelkezik különálló fagyasztóval. A 32 százaléka rendelkezik fiatal, 3 évnél fiatalabb készülékkel, ami valószínűleg a válaszadók korából is ered. Csupán kilenc százalékuk jelölte be, hogy 15 évesnél öregebb készüléket tartanak otthon.