nlc.hu
Utazás
Szlovéniában készült videóval csábítják a turistákat Olaszországba

Kínos: Szlovéniában készült videóval csábítják a turistákat Olaszországba

Az Olaszországot népszerűsítő turisztikai videóban olyan képsorokon is láthatók, amelyeket Szlovéniában forgattak.
Jelenet az olasz turisztikai imázsfilmből

Közröhej tárgya lett az olasz turisztikai minisztérium, miután kiderült, hogy egy imázsvideóban, amellyel Olaszországba szeretnék a turistákat csábítani, Szlovéniában készült felvételek is szerepelnek – írja a Guardian. 

A videót egy 9 millió eurós (3,4 milliárd forintos) kampány részeként készítette az Armando Testa kommunikációs csoport. A klipben a Boticelli-féle Vénusz számítógéppel megrajzolt, „influenszer” változata látható, miniszoknyában, pizzát fogyasztva, és bemutatja Olaszország néhány fő turisztikai látványosságát, például a római Colosseumot vagy a firenzei székesegyházat.

A vitatott képsorokon egy csapat fiatal mosolyogva borozgat egy napsütötte teraszon, ami tipikus olasz jelenetnek tűnhet. Ám a sasszemű nézők kiszúrták, a hely valójában Szlovénia Cotar régiójában található, közel az olasz határhoz, az asztalon lévő borospalackon pedig cotari címke van. (A videóban 0:27-nél látható.)

Az olasz idegenforgalmi miniszter, Daniela Santanche – aki Giorgia Meloni miniszterelnök szélsőjobboldali Testvérek Olaszországért pártjának tagja – „sznoboknak” nevezte a videó kritikusait, és azt mondta, hogy a Vénusz influenszerként való ábrázolásával a fiatalokat szerették volna megszólítani.

(Kiemelt kép: YouTube/Ministero del Turismo)

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top