Közröhej tárgya lett az olasz turisztikai minisztérium, miután kiderült, hogy egy imázsvideóban, amellyel Olaszországba szeretnék a turistákat csábítani, Szlovéniában készült felvételek is szerepelnek – írja a Guardian.
A videót egy 9 millió eurós (3,4 milliárd forintos) kampány részeként készítette az Armando Testa kommunikációs csoport. A klipben a Boticelli-féle Vénusz számítógéppel megrajzolt, „influenszer” változata látható, miniszoknyában, pizzát fogyasztva, és bemutatja Olaszország néhány fő turisztikai látványosságát, például a római Colosseumot vagy a firenzei székesegyházat.
A vitatott képsorokon egy csapat fiatal mosolyogva borozgat egy napsütötte teraszon, ami tipikus olasz jelenetnek tűnhet. Ám a sasszemű nézők kiszúrták, a hely valójában Szlovénia Cotar régiójában található, közel az olasz határhoz, az asztalon lévő borospalackon pedig cotari címke van. (A videóban 0:27-nél látható.)
Az olasz idegenforgalmi miniszter, Daniela Santanche – aki Giorgia Meloni miniszterelnök szélsőjobboldali Testvérek Olaszországért pártjának tagja – „sznoboknak” nevezte a videó kritikusait, és azt mondta, hogy a Vénusz influenszerként való ábrázolásával a fiatalokat szerették volna megszólítani.
(Kiemelt kép: YouTube/Ministero del Turismo)