Augusztus elsejétől „további intézkedésig” tíz mellékvonal esetében vonathelyettesítő buszokkal szolgálja ki utasait a MÁV. A csütörtökön szárnyra kelt hírt a Népszava is megírta.
· a 38 Nagyatád – Somogyszob,
· a 47 Godisa – Komló,
· a 78 Balassagyarmat – Ipolytarnóc,
· a 89 Nyékládháza – Tiszaújváros,
· a 98 Abaújszántó – Hidasnémeti,
· a 103 Karcag – Tiszafüred,
· a 114 Kocsord alsó – Csenger,
· a 121 Mezőhegyes – Újszeged,
· a 125 Mezőhegyes – Battonya
· és a 146 Lakitelek – Kunszentmárton
mellékvonalak kerültek most veszélybe.
A MÁV azt állítja – bár az adott mellékvonalakon korábban Bz-motorvonatok közlekedtek – az intézkedés nincs összefüggésben a hodászi Bz-balesettel, a módváltás tervezése már korábban elindult.
„A Bz-flotta valóban elöregedett, ami gyakran vezet a járművek meghibásodáshoz, ugyanakkor – a hodászi balesetet okozó – kiegyenlítő tartály meghibásodása nem magyarázható a járművek életkorával” – írta a MÁV közleménye.
A módváltásra ítélt 10 regionális mellékvonal esetében
állítólag nem utasbiztonsági kérdések indokolják az autóbuszos vonathelyettesítő járatok közlekedtetését, hanem a jármű- és személyzethiány. Ennek enyhítésére a MÁV-VOLÁN-csoport folyamatosan toboroz munkatársakat, várja a csatlakozni szándékozók jelentkezését.