
Bár a lovak egészen sokáig húzták az áruval teli kocsikat Budapesten, a 20-as 30-as évekre a kereskedők is felismerték, hogy a vasúti szállítás alternatívája csakis a hatékonyabb gépjármű szállítás lehet. 1933-ban megalakult a teherautó-fuvarozók országos szövetsége – ekkor már a friss gyümölcs is közúton futott be a fővárosba. Jött a szódás, a jegesautó, a pékárú házhozszállítás és a mindent lefedő Boy szolgálat az 50-es években – ha költözésről vagy zongoraszállításról volt szó.




A háború idején az üzemanyag korlátozás miatt szinte teljesen leállt a teherszállítás. Lakberendezési tárgyakat egyenesen tilos volt szállítani. Akit rajtakaptak, annak a járművét a honvédség elkobozta.
1945 után bevezették a benzinjegy rendszert az egyenletes elosztás céljából, és megszületett a Volán TEFU, Magyarország valaha volt legnagyobb, ezreket foglalkoztató fuvarozó vállalata. Csatasorba álltak a Rába és Csepel teherautók, a ZIL-ek, a 60-as évek végére pedig elindult a nemzetközi szállítmányozás a Hungarocamion hatalmas modern járműveivel.
A teljes cikket a Fortepan heti blogján olvashatod!