Minden évben a brit John Lewis áruház karácsonyi videója tarol a neten. Milliók várják, és nézik meg a legmeghatóbb kisfilmeket. 2022-ben „A kezdő” című kisfilmben egy férfi a főszereplő, aki szeretne megtanulni gördeszkázni, de az elején persze nem derül ki, hogy miért is vállalkozott erre az ő korában. A végén persze rájövünk, hogy a középkorú férfi azért vágott bele a sportba, mert készült a nevelt lányuk érkezésére, aki nem mellékesen nagyon szeret gördeszkázni.
2020-ban, a Covid-19 első évében is könnyfakasztó reklámot készített a cég, amikor is úgy, ahogy volt kihagyták a nyomasztó járványt és a bezártságot is, a főszerepet pedig a lehető legkülönfélébb családoknak, a mindennapi kedvességnek és a törődésnek adták.
És akkor jött 2023… Persze megosztó a reklám, hiszen lehet, hogy valakinek ez is nagyon tetszik, mások viszont jobbat vártak. Én például igen. A történetben ismét egy kisfiú a főszereplő, aki egy „gyorsan növő, tökéletes karácsonyfát” ígérő magot vásárol a piacon. Csakhogy a magból nem éppen fenyőfa növekszik, hanem valami teljesen más, ami totálisan felforgatja a család életét. Nyilván a vége ennek is happy end.
Idén először az ASDA dobta ki a karácsonyi reklámját. Ők bevetették a karácsonyi nagyágyút, vagyis Michael Bublét. Aztán következett a Coca-Cola. Itt a cég kisfilmjének a fő üzenete az volt: mindannyiunkból lehet Mikulás, és a világnak szüksége is van erre. Ezt lefordítva, egy apró figyelmességgel, törődéssel sokkal szebbé tehetjük mások napját.