Harminchárom országban több mint 27 ezer embert kérdeztek meg arról, hogy hogyan szervezi az utazásait.
A Booking.com felmérése szerint az utazók több mint fele mérlegeli az éghajlatváltozást, az időjárás hatásait, és ez leginkább a millenniumi generáció esetében fontos szempont, míg az idősebb korosztálynál kevésbé prioritás.
Az elmúlt évben számos éghajlati rekord dőlt meg erdőtüzekkel, áradásokkal és hőségrekordokkal, amik számos népszerű európai nyaralóhelyen végigsöpörtek, például júliusban Szardínián és Szicílián több mint 46 fokot mértek.
Ennek eredményeként az emberek ötvenhat százaléka mondta azt, hogy ha az otthonukban túl meleg lesz, akkor olyan országot választanak, ahova hűsölni tudnak.
Mi akadályozza meg az utazókat abban, hogy fenntartható, környezetbarát nyaralást válasszanak?
A válasz egyszerű: a pénz. Minden negyedik ember azt mondta, hogy jobban érdekelné a fenntartható utazás, ha nem lenne olyan drága. A fenntarthatóság tehát egyelőre nem prioritás az utazók körében – legalábbis a felmérés szerint.
Megtervezheti a mesterséges intelligencia a nyaralásunkat 2024-ben?
A Booking.com előrejelzése szerint 2024-ben a mesterséges intelligencia valószínűleg nagyobb szerepet fog játszani az utazások lebonyolításában. A megkérdezettek közel fele nyilatkozott úgy, hogy szívesen használná az AI-eszközöket egy jövőbeli utazás megtervezéséhez.
A millenniumi generáció 62 százaléka értékelné, ha mesterséges intelligencia adna tippeket vagy tanácsokat a nyaralás során. Az idősebb generáció inkább hezitál, az 50 pluszosok 39 százaléka azt mondta, hogy nem bízna az AI-technológiában, pedig sok utazási oldal és keresőmotor már most is mesterséges intelligenciát használ.
Nagyon érdekes trend lett az is, hogy egyre többen utaznak egyedül: az elmúlt hat hónapban ötből ketten indultak útnak egyedül, és ötből hárman egyedül nyaraltak az elmúlt évben. Az egyedül való utazás a Z generáció számára a legnépszerűbb. Minden negyedik fiatal azt mondta, hogy 2024-ben az utazással kapcsolatosan a legfőbb célja, hogy még jobban megismerje önmagát.
A Z generációnak az sem jelent problémát, hogy idegenekkel utazzon együtt. Ebből a generációból körülbelül minden tizedik ember választja az egyedül utazást szervezett túrákon, hogy közös érdeklődési körrel rendelkező emberekkel találkozzon, kapcsolatot építsen, több mint tíz százalékuk pedig nyitott arra is, hogy egyedül utazva új embereket ismerjen meg.