nlc.hu
Aktuális
Fontos szolgáltatás szűnik meg az Ügyfélkapuban

Fontos szolgáltatás szűnik meg az Ügyfélkapu felületén

Hamarosan újabb szolgáltatás szűnik meg az Ügyfélkapu felületén, amely nem kis kellemetlenséget okozhat.

Több mint egy hónappal ezelőtt derült ki, hogy január 16-án az eddig a hivatalos ügyeink intézése céljából használatos Ügyfélkaput felváltja az Ügyfélkapu+ rendszer, illetve a Digitális Állampolgár mobilalkalmazás. Mint ismert, az Ügyfélkapu január 16-tól megszűnik, így akik nem regisztrálnak át időben, elveszíthetik a hozzáférésüket az elektronikus ügyintézéshez. 

Az átállást megelőzően azonban még egy változás jön  2025. január 1-jétől, ugyanis a még működő Ügyfélkapu felületén egy fontos szolgáltatás megszűnik. A Portfolio azt írja, hogy jelenleg több százezer lakossági és vállalati ügylet során használják a banki és közüzemi szolgáltatók ügyfelei az elektronikus aláírás alternatívájaként az Ügyfélkapun keresztül elérhető Azonosításra Visszavezetett Dokumentumhitelesítést, vagyis az AVDH-t. 

Telefon

Fontos szolgáltatás szűnik meg az Ügyfélkapu felületén (Fotó: Pexels)

A Digitális Állampolgárság szolgáltatásai között az egyik leghangsúlyosabb az e-aláírás funkció, amelyet idén szeptember 1-jétől indítottak volna el, a baj csak az, hogy ez nem történt meg. Mivel az eredeti tervek szerint ez a funkció szeptember 1-jén indult volna el, december 31-el teljesen kivezették volna az AVDH-t, de ez csak részben fog megtörténni.

A magánszemélyek általi szabad használatát kivezetik, kizárólag az állami szervek számára marad belső ügyintézésben.

A portál szerint a már digitalizált folyamatok emiatt ideiglenesen újra papíralapú, személyes ügyintézést igényelnek. Ez sok kényelmetlenséget okozhat a magánszemélyeknek, akik piaci szolgáltatóknál használják az AVDH-t, például SZÉP-kártya ügyintézéseknél, családtámogatásoknál.

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top