nlc.hu
Szabadidő

Ha megnézed ezt a filmet, többé nem mersz randizni

Sokan tudnánk mesélni egészen katasztrofálisan sikeredő randikról, az azonban mégis ritka kombináció, amikor a két fél totálisan bejön egymásnak, az egész este mégis maga lesz a pokol. A Gyilkos randi című thriller megmutatja, hogy legyen bármilyen szörnyű randiélményed, Violeté biztosan rosszabb volt.

Ha nagyon kötekedni akarok, azzal kezdem, hogy ki megy első randizni egy már ránézésre is méregdrága fine dining étterembe? A logikus válasz az, hogy a nagyon gazdag emberek, de a Gyilkos randi férfi főhőse, a randit fizető Henry nem egy Mészáros Lőrincbe oltott Tiborcz István, csak egy fotós. Ráadásul nem a legnagyobb divatlapoknak lő fényképeket, hanem a polgármesteri hivatalnak.

Szóval nem tudom, miből telik neki méregdrága vörösborra, wagyu marhasteakre és lenyűgöző kilátásra a város tetején, de a Gyilkos randi amúgy sem a pengeéles logika filmje. Ez az a fajta thriller, ami a sodrásával és a csavaros, izgalmas cselekményével magával ragad, hogy aztán csak a moziból kifelé jövet eszmélj rá arra, hogy valójában semmi értelme nem volt az egésznek.

Gyilkos randi jelenetkép

Gyilkos randi (Fotó:UIP-Duna Film)

A nagy átverés

Nincs ezzel nagy baj, úgy hívják a dolgot, hogy mozivarázslat. Persze a legeslegjobb filmek mindig azok, amik a moziban ülve is működnek, és azután sem kérdőjelezzük meg a logikájukat, miután kijöttünk a sötét teremből, de ne legyünk telhetetlenek. Nem lehet minden film ilyen. A Gyilkos randi úgynevezett high concept thriller, vagyis olyan mozi, aminek egyetlen mondatban jól elmesélhető, figyelemfelhívó, különleges sztorija van. Jelen esetben az, hogy:

Az özvegy, gyermekét egyedül nevelő Violet öt év után végre randizni megy. A pasi ideális, okos és jóképű, az étterem menő, de van egy bökkenő: a randi elején Violet üzenetet kap: vacsora közben meg kell mérgeznie a randipartnerét, különben odahaza a kisfiával és a babysitterrel végez egy maszkos, rejtélyes fickó, aki már a házában van.

A Gyilkos randi felveti a kérdést: ha el akarsz tetetni láb alól valakit, miért akarod ezt egy számodra tök ismeretlen nő megzsarolásán keresztül tenni ahelyett, hogy egyszerűen ráküldenéd a célpontra a bérgyilkosodat, ha már úgyis felfogadtál egyet? Igen, azt, aki Violet házában tartja sakkban a gyereket és a bébiszittert. A film ugyan próbál erre valamiféle válasszal szolgálni, de nem túl meggyőzően.

Távol az észérvek világától

A Gyilkos randi egy iszonyatosan és feleslegesen túlbonyolított, épp ezért egyáltalán nem valóságszagú bűntettet vázol fel, ami pont a túlbonyolítása miatt annyi helyen csúszhat el, hogy a sikeres megvalósítására nagyjából annyi esély van, minthogy Nagy Márton pénzügyminiszter legalább egyszer az életben eltalálja a magyar gazdaság rövid- és középtávú trendjeit.

A film nagy trükkje azonban az, hogy miközben nézzük, ezek a bakik nem nagyon jutnak el a tudatunkig, vagy ha igen, gyorsan elhessegetjük a gondolatot, mert megint jön egy újabb izgalmas pont a fordulatos cselekményben, ami leköti a figyelmünket.

A Gyilkos randi kétségtelenül egy buta mozi, ami a high concept ötlete kedvéért örömmel dobja sutba a logikát. Ugyanakkor pont az a lenyűgöző ebben a filmben, hogy nézőként egyáltalán nem zavarnak ezek a logikai bakugrások. A film ugyanis inkább tűnik egy nagy, túlpörgetett felnőtt játszótérnek, mint valódi karakterek valódi drámájának.

Gyilkos randi jelenetkép

Meghann Fahy a Gyilkos randi c. filmben (Fotó:UIP-Duna Film)

A filmet kiválóan működteti a főhőse félelme. Violet úgy érzi, bármit is csinál az étteremben, minden lépését figyelik. A telefonját klónozták, valahogy minden szavát hallják és hiába próbálkozik bármilyen trükkel, nem tud rájönni arra, hogy kicsoda a beépített ember az étteremben, aki minden lépését figyeli. Az ebből adódó feszültség a nézőre is átragad, köszönhetően a főszerepet játszó, a Fehér Lótusz 2. évadából ismert Meghann Fahy meggyőző játékának – aki feltűnően emlékeztet a fiatal Nicole Kidmanre – , mivel kellően átéléssel játssza a szerepét ahhoz, hogy nézőként végig vele/érte izguljunk másfél órán át.

Ahogy haladunk előre a játékidőben, a film cselekménye úgy távolodik el egyre látványosabban az észérvek világától, de mindezt olyan szabad játékossággal teszi, hogy nem lehet rá haragudni érte. A Boldog halálnapot! rendezője, Christopher Landon kiváló abban, hogy az őrület határáig tolja ki a főhősét, és jó hír, hogy miközben ezt teszi, még humora is van. Izgalmak ide vagy oda, a Gyilkos randi időnként a rekeszizmainkat is megdolgoztatja, a szinkronizált változat szójátékai (rendeléskor: „Mivel mérgezzük magunkat?”) például extra szellemesek. Ideális randifilm egy cseppet sem ideális randiról, barátian takarékos játékidővel.

A Gyilkos randi már látható a magyar mozik műsorán.

ajánlott videó

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top