
Az autó vásárlása, legyen az új vagy használt, mindig komoly döntés. A pénzügyi korlátok és az új modellek borsos árai miatt különösen fontos, hogy a kiválasztott gépjármű hosszú távon is megbízhatóan működjön – azaz fontos a kevesebb műszaki hiba, alacsonyabb karbantartási költségek és jobb használati élmény. Ezért is olyan fontosak az olyan fogyasztóvédelmi szakvélemények, mint amit a Consumer Reporst közöl, hiszen sokat segítenek a döntésben.
Így készült az idei megbízhatósági rangsor
A Consumer Reports minden évben felkéri olvasóit, hogy jelezzék az autójukban tapasztalt hibákat – legyen szó motorproblémáról, felfüggesztés állapotáról, fékekről, klímarendszerről, építési minőségről vagy az elektronikai rendszer hibáiról. A rangsor a 300 000+ járműtulajdonos visszajelzésein alapul (2000–2024 modellek, néhány 2025‑ös példány).
A Subaru a 2025-ös dobogó tetején
Ebben az évben – meglepetésre – a Subaru került az első helyre, kiszorítva a korábban éllovas Lexus és Toyota márkákat Hogy mi a titka a Subaru sikerének? A cég konzervatív, fokozatos fejlesztési politikát követ:
- Sok modell nagy részét közös alkatrészek alkotják (pl. Impreza, Crosstrek, WRX),
- Az újítások lassan, fokozatosan kerülnek bevezetésre, így az első szériák már nem szenvednek növekvő komplexitás miatti gyerekkori betegségben
- Például a Forester 2019 óta csak egyféle motorral elérhető, és a közeljövőben csak hibrid változatban kínálják
A 2025-ös megbízhatósági rangsor első 10 helyezettje a Consumer Reports szerint:
1. Subaru
2. Lexus
3. Toyota
4. Honda
5. Acura
6. Mazda
7. Audi
8. BMW
9. Kia
10. Hyundai
A legjobb autógyártó 2025-ben – nem csak megbízhatóságban
Az idei évben a Subaru nemcsak a „legmegbízhatóbb márka” díjat vihette haza, hanem elnyerte az „összesített legjobb autógyártó” címet is. Ezt azzal érdemelte ki, hogy ügyfélbiztonság, elégedettség, alacsony fenntartási költség és persze magas megbízhatóság együttesében is kiemelkedően teljesített – legyőzve olyan luxus kategóriás versenyzőket, mint a BMW, Lexus, Porsche és Honda.
(via)