nlc.hu
Trend

Újít a Lidl: megnyitották az első üzletüket, ahol nem árulnak élelmiszert

Először a vállalat történetében a Lidl egy olyan áruházat nyitott, ami kizárólag nem-élelmiszer jellegű termékkínálatra épít. A „Home & Living” név alatt működő új üzletben hat saját márka mindennapi lakberendezési, ruházati, háztartási és szabadidős termékeit mutatják be egy mintegy 500 m²-es területen. 
Lidl logó

Az új üzlet Lottstettenben (Németország) található, közvetlenül a svájci határ mellett, szemben egy hagyományos Lidl bolttal. A kínálat széles skálája várja a vásárlókat: elektromos háztartási gépektől és textíliáktól kezdve szerszámokon, lakáskiegészítőkön, sportszereken át a játékokig. Összekötő elem, hogy a termékek mind saját márkásak: Crivit, Esmara, Livarno, Lupilu, Parkside és Silvercrest a választék – írja a román Mediafax.

Tudatos márkastratégia és marketingkommunikáció

Az elmúlt években a Lidl számára a nem-élelmiszer (non-food) terület kiemelt fókuszponttá vált. Ezt jól tükrözik jelentős marketingbefektetései: a Parkside márka arca Arnold Schwarzenegger lett, emellett a vállalat hivatalos partnerként vesz részt több UEFA-futballesemény támogatásában, továbbá professzionális kerékpárcsapatot is szponzorál.

Korábban a Lidl több alkalommal is rendezett be ideiglenes üzleteket, amelyek egy-egy saját non-food márkára fókuszáltak: tavaly Belgiumban volt Lupilu-konceptbolt, míg Magyarországon és Lengyelországban Parkside DIY pop‑up boltok működtek.

A most megnyitott üzlet azonban az első, amely egyszerre mutat be minden saját non-food márkát egy helyen

– valódi bemutatóbolt (flagship store) a saját portfóliónak.

Versenyelőny és terjeszkedési kérdés

A kezdeményezés azért figyelemre méltó, mert Európában már sikeresen jelen vannak akciós áraikkal az olyan non-food diszkontláncok, mint az Action és TEDi. A Lidl azonban még nem árulta el, hogy az új koncepció egyszeri próbálkozás vagy egy hálózatos expanzió kezdete.

Összegzésként elmondható: a Lidl új Home & Living üzlete nem csak márkái bemutatására szolgál, hanem stratégiai lépést is jelent az olyan versenyzők ellen, mint a Action vagy TEDi – oly módon, hogy saját márkáira építve, kifinomult marketinggel kívánja erősíteni piaci jelenlétét.

Tudtad, hogy ezek a vásárlók akasztják ki leginkább a Lidl pénztárosait?

ajánlott videó

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top