nlc.hu
Életmód

Elektromos autót vennél? Szakértő mondja el, melyiket érdemes

Egy új tanulmány egyértelműen feltárja, hogy mely márkákat ajánlanák barátaiknak az elektromos autó tulajdonosok.

A felmérést a német Uscale elemzőcég készítette, Németországban, Ausztriában és Svájcban, több mint 5000 elektromos autó tulajdonos válasza alapján. Arról érdeklődtek, hogy mennyire elégedettek autóikkal, és, hogy ajánlanák-e saját autójukat másnak is, 0-tól 10-ig értékelve. A 0 azt jelenti, hogy határozottan nem tanácsolják a márkát, a 10 pedig azt, hogy szívesen ajánlanák barátaiknak és kollégáiknak. Az összeállításban a 9-es vagy 10-es értékelést elégedettségként, míg a 0-tól 6-ig terjedő értékelést elégedetlenségként értékelték.

Elektromos autót vennél? Szakértő mondja el, melyiket érdemes

Legelégedetlenebbek a Peugeot-k és Opelek

gazdái. Az Opel-tulajdonosok 56 százaléka és a Peugeot-tulajdonosok 58 százaléka nem javasolja saját autójának megvásárlását. Majdnem ugyanilyen rossz a helyzet az MG esetében, amelyet Kínában gyártanak, de brit márkaként forgalmaznak. A Smart, a Fiat és bizonyos Renault-k is alacsony értékelést kaptak.

A hagyományosan megbízhatóbbnak tartott márkák sem teljesítettek kifogástalanul. Az Audi elektromos autóvezetőinek mindössze 37 százaléka ajánlja autóját, 29 százalékuk nem. A Volvót a magas fogyasztás és a gyenge szoftver miatt kritizálják. A Volvo-vezetők 23 százaléka nem ajánlaná a márkát. A Cupra, a Mercedes és a Mini szintén bizalmi problémákkal küzd saját ügyfelei körében.

Sok probléma nem is a hatótávolsággal

vagy a töltési idővel kapcsolatos, gyakrabban a technológiát és a felhasználói élményt érintik. A nem működő alkalmazások, a megszakított vagy soha el nem induló töltés és az autó lassú rendszerei gyakran előkerülnek panaszként

A lista elején találjuk a kínai Xpeng-et, amely megelőzte a Teslát, és most a legtöbbet ajánlott márkák listájának élén áll. Az Xpeng-vezetők 81 százaléka szívesen ajánlja autómárkáját. A Porsche, a Polestar, a BMW és a Tesla is előkelő helyen szerepel – bár a Tesla némileg visszaesett, részben Elon Musk ellentmondásos beszédéhez való kapcsolódás miatt.

Az Uscale szerint az elektromos autók összességében

egyre jobbak. De az elvárások is emelkednek: már nem csak a hatótávolság és a töltési idő számít. A sofőrök stabil rendszereket, intelligens funkciókat és zökkenőmentes használatot akarnak.

  • Az Xpeng szinte minden kategóriában vezet, különösen a töltési teljesítményben, a hatótávolságban és a hatékonyságban. Az útvonaltervezés gyengeség.
  • A Porschét a gyors töltésért dicsérik. A Macan, bár kis mintán alapul, jobb hatótávolsággal rendelkezik a Taycanhoz képest.
  • A Polestar továbbra is az élen jár, az átlagos hatótávolság és a magas üzemanyag-fogyasztás ellenére. Erősségei a felhasználói felületben, az útvonaltervezésben és a konnektivitásban rejlenek.
  • A BMW lenyűgözi a felhasználókat a felhasználóbarát jellegével és a szoftverével. Legújabb modelljeiket a hatótávolságuk és a töltési sebességük miatt kritizálják.
  • A NIO-t a szoftveréért, a konnektivitásért és a használhatóságáért dicsérik. Bár a töltési sebesség nem megfelelő, a jármű a viszonylag magas üzemanyag-fogyasztás ellenére is nagy hatótávolságot kínál.
  • A Škoda szinte minden területen jelentős előrelépést tett az új Elroq-kal, bár az alkalmazással és az útvonaltervezéssel továbbra is problémák vannak.
  • A Tesla vesztésre áll a lassabb töltési sebesség és az Elon Musk politikai tevékenységéhez kapcsolódó hírnévproblémák miatt.
  • A BYD jól teljesít a szoftver és a konnektivitás terén, de javítania kell a töltési sebességet.
  • A Ford erős előrelépést mutat az új Explorerrel, amely kiváló hatótávolságot és töltési teljesítményt kínál. Az alkalmazás azonban problémát jelent.
  • A Volkswagen némi előrelépést tapasztal, különösen az új ID.7-tel, amely jobb hatótávolsággal és töltéssel rendelkezik. A szoftver és az útvonaltervezés azonban még mindig gyenge.
  • A Hyundai/Kia/Genesis nagy töltési kapacitást biztosít, de továbbra is hiányzik a hatékony útvonaltervezés.
  • A Mercedest dicsérik a szoftveréért és a felhasználói felületéért, de az EQA és az EQB lemarad a hatótávolság és a töltés terén. Az új CLA nem szerepel a tanulmányban.
  • A Mini minden kategóriában javított az új modelljével, bár a régebbi modellek továbbra is befolyásolják az eredményeket. A hatótávolság átlagos; a töltési sebesség problémát jelent.
  • A Renault javította a csatlakozást és a felhasználói felületet, de gyenge töltési teljesítménytől szenved.
  • A Volvót a magas fogyasztás és a szoftverproblémák miatt kritizálják, bár az útvonaltervezés erőssége.
  • A Fiat alacsony fogyasztással rendelkezik, de komoly problémái vannak a csatlakozással és a töltéskezeléssel.
  • A Cupra a legtöbb területen átlagos, de tartós szoftver- és csatlakozási problémákkal küzd.
  • A Smart nem nyűgöz le az 1. és 3. modellel, széles körű problémákkal küzd a szoftverrel, a csatlakozással és a navigációval.
  • Az Audi javította a töltést és a hatótávolságot az új A6/Q6 e-tronnal, de a szoftverek és az alkalmazások gyengeségei továbbra is fennállnak.
  • Az MG, a Peugeot és az Opel továbbra is jelentős szoftver- és csatlakozási problémákkal küzd az Uscale értékelése szerint.

Az Uscale idén májusban összesen 5004, különböző márkájú és típusú elektromos autóvezetőt kérdezett ki, a mindennapi használattal kapcsolatos tapasztalataikról.

Kép: Pixabay

ajánlott videó

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top