
Nem indult jól a nyaralás több magyar utas számára. A Wizz Air egyik gépe 3,5 órát késett egy olyan incidens miatt, amelyre szinte még alig akadt példa.
Az Egyiptomi utazások szuper áron, szállás, transzfer, programok nevű Facebook-csoportban az egyik felhasználó arról számolt be – szúrta ki a vg.hu -, hogy szeptember 20-án, a 14:25-kor a ferihegyi repülőtérről induló repülőgépük, amellyel Hurghadába repültek volna, szokatlan okokból késett hosszú órákat.
Mint kiderült, lopás gyanúja miatt kihívták a rendőrséget a repülőgéphez, csakhogy ez olyannyira elhúzódott, hogy közben lejárt a személyzet munkaideje, ezért meg kellett várni a tartalék személyzetet.
A pórul járt utazó a beszámolójában arra is kitér, hogy az egyik check-ines dolgozó telefonját tulajdonította el valaki, és vitte fel a gépre. „Visszanézték kamerán az estet, elvileg egy nő volt, de nem találták nála a telefont, így visszaengedték. De újra le kellett szállítani, mert izgalmában rágyújtott, ez pedig szigorúan tilos. Ezzel ment el körülbelül 2-2,5 óra, majd lejárt a személyzet munkaideje, és még 45 perc volt, mire megérkezett a váltás” – panaszolta.
Mint a portál megjegyzi, az előírások szerint a Wizz Air-dolgozók nem léphetnek túl a munkaidejükön, így ilyen esetekben nem indulhat el a gép az új személyzet megérkezéséig.
A Wizz Air álláspontjával frissítve:
A Wizz Air szombati Budapest-Hurghada járatának egyik utasa miatt rendőri intézkedésre volt szükség. Emiatt a járat nem tudott időben elindulni, amelynek következtében a Wizz Air személyzetének munkaidejébe nem fért volna bele a visszaút Budapestre, így be kellett hívni a készenlétben lévő kollégákat. A Wizz Air a rendőrség munkáját minden esetben támogatta és támogatja, az eljárás részleteiről bővebb tájékoztatást nem adhat. A Wizz Air légitársaság az ügynek épp úgy elszenvedője, mint a tisztességes, szabálykövető utasai, akik kénytelenek voltak hosszú órákon át várakozni.
A rendbontó utasok ellen, ebben az esetben is, a Wizz Air a zéró tolerancia elvét alkalmazza mindenekelőtt szabálykövető utasai és saját üzleti érdekei védelmében. Az elfogadhatatlan magatartásból következő költségeket a légitársaság a rendbontó utasra, utasokra terheli, amelynek összege elérheti a több millió forintot. A mostani eset érintettje azonnali hatállyal a Wizz Air fekete listájára került, vele szemben a légitársaság megteszi a szükséges jogi lépéseket.
Utasaink megértését köszönjük!
Kiemelt fotó: Illusztráció, Getty Images