nlc.hu
Aktuális

Kínaiak vették meg a magyarok kedvenc elektronikai boltját – Új nevet kaphat?

A kínai JD.com többségi részesedést szerzett a MediaMarktban, de a magyar ügyvezető, Szilágyi Gábor szerint ez nem beolvadást, hanem fejlődést jelent. A cél a vállalat korábbi stratégiájának felgyorsítása, nem pedig az irányváltás.

A JD.com Kína második legnagyobb online kereskedője, amely már több európai országban (Egyesült Királyság, Németország, Franciaország) is működtet saját logisztikai és IT-rendszereket. Ezeket az erőforrásokat most új tulajdonuk, a MediaMarkt is hasznosíthatja – gyorsabb kiszállítást és hatékonyabb működést ígérve a vásárlóknak.

MediaMarkt

Egy németországi MediaMarkt áruház (forrás: Profimédia)

Szilágyi Gábor a Világgazdaságnak adott interjúban hangsúlyozta:

  • nem lesz névváltozás vagy boltbezárás,
  • a márka és a stratégia változatlan marad,
  • a magyar vásárlói adatok továbbra is a MediaMarkt saját szerverein maradnak, nincs adatáramlás Kína felé.

A JD.com az európai terjeszkedés részeként lépett be, célja, hogy Kínán kívül is kiépítse logisztikai hálózatát. A Kellerhals család – a MediaMarkt egyik nagy tulajdonosa – továbbra is megtartja részesedését, ami a hosszú távú bizalom jele. A felvásárlási folyamat még zajlik, a német és más európai hatóságok engedélyére várnak. A végleges lezárás 2026 elejére várható.

Szilágyi szerint a partnerség mindenkinek előnyös lehet: a vásárlók gyorsabb kiszolgálást, a munkatársak és beszállítók pedig stabilabb hátteret kapnak.

ajánlott videó

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top