Nyilvánvaló tehát, hogy az Avon a jótékonysági célt az üzleti cél elé helyezi, s maga is támogatást nyújt a bennünket, nőket veszélyeztető halálos kór leküzdésére.
Talán túlzásnak tűnhet, de a sok kétszáz forint életeket menthet. Az Avon tudja, hogy az egyetlen esély a túlélésre az emlőrák korai felismerése. Ezért indította el 1998-ban mellrák elleni országos programját és támogatta a magyar egészségügyet eddig 40 millió forinttal. Ezért rendezte meg az Avon az “egynapos gyaloglás az életért” programot, melynek keretében egy 28 millió forintos mammográfot adományoztak a Kazincbarcikai Városi Kórháznak. S ezért teremt lehetőséget az egyes embernek a jótékonyságra a “Szívünkön viseljük…” akcióval – úgy, hogy közben a szépségről sem feledkezik meg. Miért is tenné, hiszen az egészség mellett a nők szépsége az, amely az Avon számára a legfontosabb.
Ez a nap a Global Day of Commitment, ami magyarul az elkötelezettség világnapját jelenti. Ezen a napon a világ Avon vállalatai valami különleges programmal adnak hangsúlyt nők iránti elkötelezettségüknek, mintegy megünnepelve azt az elhivatottságot, amellyel a nők életét szebbé jobbá kívánják tenni az év minden napján.