A számmisztika szerint mindenki 4-es, aki 4-én, 13-án, 22-én vagy 31-én született.
Jellemzői: A 4-es kiskamaszok megbízhatóak és szavahihetőek. Biztosak lehetünk benne, ha ő valamit megígér, akkor azt meg is teszi. Komolyan veszi a feladatait. Talán túlságosan is. Épp ezért fontos, hogy ne legyen túl sok teher rajta. Ugyanis hajlamos túlvállalni magát. Meg kell tanítani őt lazítani, pihenni.
Ugyanakkor életkori sajátosságként előfordulhat, hogy a semmittevést viszi túlzásba. Érdemes és fontos feladatokat adni neki, ami nem terheli túl, de valami rendszert visz az életébe. Hiszen számára a biztonságot a rendszeresség jelenti. Amennyiben már fiatalon megismerkedik ennek előnyeivel, úgy egész életében hasznosíthatja a korán elsajátított tapasztalatokat.
A 4-es gyerekek kicsit lassúak, nehézkesek és nem túl élénk a fantáziájuk. Emiatt tilos őket sürgetni például a tanulásban. A jó munkához idő kell mondás pont róluk szól. Szeretnek precízen, a részletekre ügyelve tevékenykedni. Olykor el is vesznek a részletekben. Fontos, hogy a szülő megfelelő kereteket határozzon meg az aktuális feladatnak, és ha elakad a gyermek, akkor segítsen neki. Tanulni is meg kell tanulni!
A fantáziafejlesztés és a könnyedség elsajátításának legjobb módja a közös játék. Nincs annál kedvesebb számára, ha az egész család együtt társasjátékozik, vagy valamilyen szabadidősportot űz. És ezzel a szülők két legyet ütnek egy csapásra: 1. jó hangulatban az oldottságot és aktív töltődést tanítják; 2. bebizonyítják, hogy a játék haszontalansága ellenére is lehet hasznos. Ez utóbbi azért jelentős, mert főleg felnőttkorban a 4-esek hajlamosak valamit csak a hasznossága révén mérni.
Ami a fiúkra jellemző: A 4-es kiskamasz fiúk tele vannak görccsel, megfelelni vágyással. Ez vagy azt jelenti, hogy rengeteget tanulnak, vagy sokat lógnak. Előbbi esetben a szülőknek és a tanároknak akarnak megfelelni, míg az utóbbi esetben a haveroknak akarnak imponálni. Mindkét szélsőség kerülendő. Arra kell rávezetni a 4-es kisfiút, hogy találja meg a számára is kedvező arányt, amikor a kötelezettségeit nem hanyagolja el, de közben jól is érzi magát. Ehhez valószínűleg kísérletezésre lesz szükség, ami a szülők részéről nagy türelmet igényel.
Mivel a 4-es nem vezéregyéniség, hajlamos másokat követni, utánozni. Természetes, hogy ebben a korban valamilyen ideált másolnak, épp ezért nem mindegy, hogy ki az. A szülőnek képben kell lennie, hogy mi a trendi, és finoman kell terelgetni a gyermek ízlését. Az is igaz, hogy a 4-es kisfiú szeretne tartozni egy baráti körhöz, és emiatt úgy érzi, fel kell vennie bizonyos szokásokat. De érdemes sokat beszélgetni vele arról, hogy valóban jól érzi-e magát abban a sokszor önmagára erőltetett szerepben.
Továbbá fontos, hogy legyen elegendő szabadideje, de legyenek rendszeres feladatai, kötelességei a ház körül is!
Ami a lányokra jellemző: A 4-es kiskamasz lányok szégyenlősek, félénkek és bizalmatlanok. Ez utóbbi megvédi őket az idegenektől, de meg is nehezíti a barátkozást vagy egy új környezetbe való beilleszkedésüket. Komolyan megviselheti őket egy költözés vagy iskolaváltás. Emiatt, ha a szülők választhatnak, akkor lehetőleg maradjon a kislány a megszokott közegében. Természetesen akkor sincs baj, ha változtatni kell. Csak akkor be kell kalkulálni, hogy valószínűleg a 4-es kislánynak több időre lesz szüksége az átálláshoz.
A 4-es kislányok is szeretnek játszani, mint a többi kislány, de ők többnyire a való életet játsszák el. Szinte szó szerint lemásolják az otthon és az iskolában történteket. Ez segíti őket a feldolgozásban. A szülő beszállhat, és elviheti a játékot meseszerűbb irányba. Ezzel a kislány fantáziáját és kreativitását is fejleszti. Erre azért van nagy szükség, mert a 4-es kislányok gyakran görcsösen ragaszkodnak egyfajta megoldáshoz, és nem tudnak vagy nem akarnak más szempontokat figyelembe véve új alternatívákat kidolgozni. Ennek a görcsnek a feloldása már ebben a korban, de különösen a későbbiekben nagy-nagy segítség lesz a számukra. Mind párkapcsolati, mind hivatásbeli témákban