
Fogadd el te is, hiszen közismert: a nők egy része a tornatermeket látogatja, mások a kozmetikusukat, a vásárlós fajta pedig az üzleteket. Egy idő után az edzéseket elmulasztókhoz hasonlóan a
![]() |
Ma már nem csodálkozik azon senki, ha túlságosan rosszkedvű és fáradt vagy legszívesebben a boltokban bóklászol, mert egy kis shoppingolás biztosan megvigasztal. S tény, hogy a vásárlás és
Ahova betérsz Hiába szidjuk a multinacionális üzletláncokat, tény: sok előnnyel járnak, hiszen leegyszerűsítik az életünket a bevásárlás terén. Épp ezért fontos döntés, hogy melyik boltban vásárold meg a tejet, kenyeret, személyes higiéniai árukat, tornacipőt, fehérneműt és a többit. És megéri a fáradságot, hogy jó döntésed szülessen. Végül is a te pénzedről van szó. A Nielsen Piackutató ShopperTrends című felmérései szerint a magyar vásárlók átlagosan két-három áruházlánc boltjait látogatják rendszeresen. A kutatás során a megkérdezettek többsége jellemzőnek tartja magára, hogy ha csak teheti, ugyanabban a megszokott boltban szerzi be a napi fogyasztási cikkeket. Csak minden negyedik vásárlóval fordul elő, hogy pillanatnyi ötlettől vezérelve beugrik egy útjába kerülő boltba, és ott vesz élelmiszert, háztartási vegyi árut vagy testápoló szert. |
Az akció kereső-nő
– A magyar vásárlókra még nem feltétlenül jellemző a mindig ugyanott vásárlás. Természetesen mindenkinek egyszerűbb, hogy a lakóhelyéhez közeli boltot keresse fel, de a lakóhely közelében általában elég sok kiskereskedelmi egység van akár valamilyen nagyobb lánchoz tartozó üzlet (Tesco, Plus, Penny Market, Coop, CBA, Lidl, Spar, stb.) akár önálló kisbolt – és ez komoly versenyhelyzetet teremt mondja Hardy Mihály. Vagyis, mivel fontos számodra, hogy mi mennyibe kerül, a vélt vagy valós árszint döntő lehet az adott vásárlási helyszín kiválasztásában.
Valószínűleg leggyakrabban azokat az üzleteket nevezed ki kedvenceddé, amelyeknél éppen a megítélésed szerinti legjobb leárazások vagy promóciók vannak. Persze nem csoda, hogy ezek a heti-kétheti akciók komoly vonzerőt jelentenek és ha megteheted, hogy egy-egy jobb akció hatására máshová és több helyre is elmenj bevásárolni, felpakolod a családot és kikerekítesz akár egy esti vagy hétvégi programot is a célod eléréséért.
Csalogató praktikák
Csak egy bevásárlókocsi, egy kis séta és könnyen megfigyelheted, hogy az áruházláncok hűséged elnyeréséhez igyekszenek egy sor kiegészítő szolgáltatást nyújtani: bevásárlókártya, hitelfelvételi lehetőségek, olcsó benzinkút, folyamatosan fejlesztett weboldal, új termékek bevezetése, a kiegészítő üzletsoron található szogláltatások, pl. posta, lottózó, patika, kulcsmásolás-cipész, fodrász, mobilszolgáltatók, étkezési lehetőségek, bankfiókok, saját patika, stb-stb.
![]() |
– Nyilván például a Tesco-nak is az az alapcélja (ki is mondott vállalati alapelve) hogy elnyerje a vásárlók életre szóló hűségét. Ezt összetett módon igyekszünk elérni, beleértve azt, hogy folyamatosan nyomon követjük a versenytársaink árait és ennek megfelelően tartjuk alacsonyan a miénket. Igyekszünk egyre több és kedvezőbb akciót kínálni a vevőknek, megpróbálunk minden jövedelmi réteget kiszolgálni a széles termékválasztékunkkal. Többek között a saját márkás termékekkel, de ugyanígy jelen vannak a márkatermékek, ezen kívül a minőség és az egészséges/fogyókúrás termékcsalád is és ami nagyon fontos: az a célunk hogy ha bejön egy vásárló akkor mindent meg tudjon venni egy helyen, kedvező árakon és a végén úgy érezze hogy jól járt nálunk, és szívesen jön majd ismét hozzánk.
Éjjel is, nappal is, mindig is
Biztos te is felkaptad már a fejed arra, hogy dúl a vita arról, hogy nyitva legyenek-e a boltok vasárnap. A hétvégi szabadidő sokféleképen eltölthető: míg
Névjegy: Név: Hardy Mihály |
Nem csoda, ma egy bevásárlóközpontba vagy egy hipermarketbe való betérés egyfajta program is. Azonkívül, hogy vidáman költesz egy kis pénzt, mozizol, fagyizol a gyerekkel, randizol a zöldséges pult mellett, megebédelsz vagy elintézed a hivatalos – posta, biztosítás stb. – teendőidet. Épp ezért Hardy Mihály szerint a nyitva tartás különösen fontos kérdés a hipermarketek számára, hiszen ez is egy a számodra, mint vásárló számára kialakított kényelmi szolgáltatás.
– A vásárlók mindig azt mondják: maga a tudat, hogy egy áruház éjjel-nappal nyitva van, ad nekik egy biztonságérzetet, mert bármikor-bármilyen helyzetben lehetőségük van vásárolni nálunk. Még akkor is, ha nyilván nem használják ezt ki, a tudat a fontos. És ez is egy lényeges bizalomépítő eszköz – magyarázza Hardy Mihály.