Egy már a parlament előtt heverő törvénymódosító javaslat több érdemi, az ügyfelek számára kedvező változást hozhat a bankkártyák területén.
Jelenleg a bankok nem egyformán járnak el, ha egy ügyfél elveszti a bankkártyáját, a törvényjavaslat elfogadása után viszont csak a kártyapótlás tényleges költségeit számolhatja fel majd a pénzintézet – írja az Azenpenzem.hu.
Bővült azon esetek köre, amikor az elveszett vagy ellopott kártya miatti károkból nem terhelhetnek semmit az ügyfelekre. A bankkártya-tulajdonosok mentesülnek a 45 ezer forintos térítési kötelezettség alól is, amit akkor kellett fizetni, ha nem észlelték az ügyfelek a lopást a bankkártya használata előtt.
Erős ügyfél-hitelesítés
Legalább két olyan azonosító (ez lehet csak az ügyfél által ismert információ, illetve birtokolt dolog vagy biológiai tulajdonság), ahol az egyik elem feltörése nem befolyásolja a többi megbízhatóságát, és az eljárás kialakítása révén biztosított az azonosítási adatok bizalmassága.
Ezentúl a banknak kell majd bizonyítania az ügyfél súlyos gondatlanságát. Viszont ha az ügyfél elutasítja az erős ügyfélhitelesítést (lásd keretes írásunkat), akkor neki kell viselnie a felelősséget.
A bankkártyákat zárolni ezentúl csak akkor lehet, ha a fizető fél jóváhagyta a pontos összeget.