nlc.hu
Aktuális
A legszebb Peugeot

A legszebb Peugeot

A nyitható tetejű Peugeot-t nem csak azért szerettük, mert nyáron kabriózni jó. (Igazából nem is mindig jó.) Hanem azért, mert egy remek autó. Fanyalogva vettük át, szomorúan adtuk vissza.

Na, már megint egy magamutogató, értelmetlen autó, szégyenkezhetek majd a lámpánál a koldusok előtt a válság közepén egy fényűzőnek tűnő kábrijóban. És közben majd csak én tudom, hogy a rendes, zárt karosszériás modellhez képest egy zajosabb, szomjasabb, szebb, de kellemetlenebb autóban ülök, gondoltam. Úgy öt percig.

Mert az új 308CC ezzel a motorral kényelmes, tágas, dinamikus autó. Ráadásul még szép is. Az előd, a 307 CC is sokaknak tetszett, de a hatalmas, csúf hátsó lámpák engem valahogy mindig taszítottak. (Páviánok jutottak eszembe az autó faráról.) Ennek helyes kis tüchtig lámpái vannak hátul, elöl meg hegyes, agresszív, markáns arca. Profilból pedig zárva-nyitva egyaránt lenyűgöző: hegyes, gyors, veszélyes tárgy.

A legszebb Peugeot

 

Barátságos arcot kapok

Nem csak nekem tetszett. Amerre jártam, forogtak utánam a fejek. Lehúzott tetőnél beszélgetések eltévedt foszlányai keringtek körülöttem: “…teteje is van, csak le lehet venni…”, “…ez az új Renault kabrió? szép…”, “…apám, biztos van vagy öt misi, de meg is éri…”, “az új 307-es cécé”, meg ilyenek. De akármiket is beszéljenek róla, látszik, hogy szeretik: egy gúnyos mosolyt, egy gonosz bevágást, egy rosszindulatú jelzést sem kaptam a teszt során.

A legaranyosabb egy mezítlábas-szandálos, szőrös  bácsi volt, aki egy öreg, szakadt szivar 100-as Audiból ugrott ki egy benzinkútnál, és ráncigálta maga után a haverját, hogy mutassam már meg nekik, hogy nyílik-csukódik a teteje. Végignézték a produkciót, megtárgyaltuk, hogy nem olcsó, de nem is az enyém, és elköszöntünk. A 308-as Coupé-Cabrio összehozza az embereket.

Ja, húsz másodperc és 12 km/h-ig megy a mutatvány.

A legszebb Peugeot

Belül is míves

És ha már összehozta, el is viszi őket. Négyet simán, hátul két átlagos felnőtt kényelmesen elvan. Még külön lehúzható oldalablak is jut nekik, gombokkal! A csomagtartó persze akkora, amekkora (kabrióként 266, kupéként 465 liter, ami soknak hangzik, de valójában nem az), de ha egy Astra kombi csomagterébe be kéne rakni a saját tetejét, ott se sok hely maradna pakolni. Viszont van teljes értékű pótkerék. hogy fér el – nem értem.

A beltér kidolgozása – különösen a teljesen bebőrözött tesztautót esetében – pazar. A 308-as belvilága szép, elegáns műszereivel, az érdekes, játékos középkonzollal, a műszerfal tetejéből kinyíló információs képernyővel nagyon különleges, nehéz tudomásul venni, hogy ez az autó egy Golf, egy Astra, egy Focus kategóriatársa.

A 308 CC nagy büszkesége az első fejtámla alá épített két légrostély, melyekkel a tarkóját melengetheti a sofőr és a melette ülő. Ezt a júliusi kánikulában nem tudtuk értékelni, de legfeljebb majd decemberben is elkérjük a kocsit egy körre.

 

Ha érdekel tovább a cikk, kattints ide!

 

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top