nlc.hu
Aktuális
Jól óvja a családot a Peugeot-batár

Jól óvja a családot a Peugeot-batár

A Peugeot új, nagyobbik egyterűje, az 5008-as nemcsak a helykínálat és a praktikum, de a biztonság szempontjából is vonzó lehet a családok számára - az EuroNCAP ötcsillagosra értékelte az autót.

A Peugeot a Frankfurti Autószalonon mutatta be új, nagyobbik egyterűjét, az 5008-ast. A nekünk kimondottan tetsző családi autó ugyan csak a jövő év elején érkezik a magyar piacra, de így legalább még időben itt a biztonsági értékelés, ami ugyancsak bekerülhet a vásárlási szempontok közé.

Frontális ütközésnél az 5008-as elöl ülő utasainak nem esne nagy baja a bábuk eredményei alapján, és annak ellenére, hogy térdlégzsák nincs az autóban, a lábak sincsenek sérülésveszélynek kitéve. Az oldalsó fej- és testlégzsákkal is felszerelt járgány a korlátos oldalirányú ütköztetésnél a maximális pontot kapta, de az oszlopos változatnál már túl nagy terhelést kapott a bábu mellkasa.

Ahogy a legtöbb tesztelt autónál, az 5008-asnál sem voltak megelégedve a szakértők a fejtámla ostorcsapásos sérülések elleni védelmében, ezt csak gyengének minősítették. A felnőttek biztonságára összesen így is szép eredményt, 89 százalékot kapott a Peugeot.

A hátsó ülésekre akár hátra, akár előre nézően beszerelt gyermekülések jól tartották a kicsiket szimuláló bábukat, és az EuroNCAP szakemberei pontokkal jutalmazták a hátsó üléssor mindhárom székén jól elhelyezett és világosan jelölt ISOFIX-rögzítőpontokat is. Az anyósülésbe szerelhető, hátra néző gyermekülés esetében azonban előkerült a szokásos panasz: az autóban nem található megfelelő figyelmeztetés a bekapcsolva hagyott utasoldali légzsák veszélyére. A gyermekbiztonságra 79 százalékot kapott az egyterű.

Míg a benne ülőket jól óvja az 5008-as, a gyalogosvédelem 37 százalékos eredményét biztosan nem teszi ki az ablakba a Peugeot. A lökhárító ugyan megkapta a maximális pontot a teszten, a próbák alapján a motorháztető szinte teljes felülete garantálja a komolyabb fejsérülést gázolás esetén.

A Peugeot egyterűje az EuroNCAP által figyelembe vett biztonsági segédeszközök terén remekelt: az autóban alapfelszerelés az öt csillaghoz elengedhetetlen elektronikus menetstabilizáló (ESC), a minden ülésnél működő biztonságiöv-emlékeztető és a vezető által beállítható sebességkorlátozó automatika is szériafelszerelés lesz az eladott modellek túlnyomó többségében, ezért jogos a 97 százalékos eredmény.

 

Ne felejtsd el megnézni a videót is!

 

 

 

 

 

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top