Bár a parlament hétfőn elfogadta, mégsem lép életbe jövő évben a sérült járművek módosított kárrendezése, miszerint a bruttó összeget csak részletes számla ellenében fizetheti ki a biztosító, illetve hogy neki kell a sérült autóról megmondania, hogy közlekedésbiztonsági szempontból megfelelő-e. A Magyar Biztosítók Szövetsége elérte, hogy az új szabályok csak 2011-től legyenek érvényben.
A biztosítók szerint alkotmányellenes lenne, ha valaki csak akkor kaphatná meg a káráért járó kompenzációt, ha megcsináltatta az autóját, szerintük senkit nem lehet kötelezni a javíttatásra.
Miért ellenkezhetnek még a biztosítók? Bár a szabályozás valószínűleg tényleg fehérítette volna az ágazatot, a társaságoknak valószínűleg a korábbinál jóval többet kellett volna kifizetniük. Az új törvénnyel megszűnt volna a gyorsított kárrendezés, amikor a biztosító és az ügyfél már előre megegyeznek a kár összegében.
Ma a nagy többség egy 8-10 éves sérült autót aligha visz márkaszervizbe, hanem a biztosító által megajánlott pénzt felvéve olcsóbb megoldást keres. A jövőben viszont csak számla ellenében fizethettek volna. Ha pedig kell a számla, miért ne vinnénk márkaszervizbe, eredeti gyári alkatrészekkel megújítani az autót?
Valószínűleg nem véletlen, hogy a biztosítók az autókereskedők lobbijára gyanakszanak a tervezet mögött, akik szerintük így akarták magukhoz terelni az autójavítást, s az autóeladás visszaesésével megcsappant bevételüket kompenzálni.