Salzburgba és környékére átlagosan 550 kilométert kell autózni Budapestről, a tartomány Stájerország és Karintia mellett a magyar síelők egyik kedvelt úti célja.
Obertauern és környéke nemcsak a sportolók, hanem a hazai vendégmunkások körében is népszerű, a legtöbb hüttében simán lehet magyar pincértől magyarul rendelni, de mivel nagy arányban dolgoznak kint honfitársaink, mára már az osztrák személyzet is, ha törve, de beszéli nyelvünket – azt mindenki döntse el maga, hogy ez javít-e a komfortérzetén, vagy ellenkezőleg.
A régió síközpontjai közül a legnagyobbak erős fejlesztésekbe fogtak, Kaprunban például a hüttéket is újították, de most a felvonókra és a bérletvariációkra összepontosítunk:
Zell am See-Kaprun: az areitXpress
Az areitXpress 10 személyes kabinos sífelvonó az idei szezonra nyílt meg. Nemcsak gyors, hanem kényelmes is, több hely van a lábnak, és a beszállásnál sem kell fölfelé lépni, na meg: ingyenes wifit sugároz hegymenet közben.
Új, 10 személyes kabinos felvonó a Wildkogelnél
Új beruházás, a felvonó kabinjai leakaszthatók. A terep részben ennek köszönhetően 2,5 kilométernyi új lesiklópályával bír, a Wildkogel-Arena pályáinak hossza így 64 kilométeresre nőtt. Az új felvonó nemcsak a pályákon síelőknek és snowboardosoknak jelent jó hírt, hanem a free ride fetisisztáknak is, uszkve 15 hektárral nagyobb terület jutott nekik. Így épült a felvonó:
Új felvonók, összetettebb bérletek
Az Almenwelt Loferen üzembe helyezték az első gyerekbiztos, nyolcülős felvonót, az ő bérletük már összesen 7 síterepre szól. Az obertauerni Seekarspitzen szintén üzembe helyeztek egy új nyolcülésest.
Eltelt 90 év
Az 1927. december 31. óta üzemelő Zell am See – Kaprun-i Schmittenhöhebahn volt Salzburg tartomány első (és egész Ausztria ötödik) drótköteles felvonója. Az azóta eltelt 90 év nettó sikertörténet, a pályarendszer immár 26 felvonót üzemeltet, a csúcsról több mint harminc háromezer méteres hegycsúcsra nyílik kilátás.
A Schmittenhöhebahn ilyen volt:
És ilyen lett: