Úgy tűnik, az ápolatlanság már nem férfias: az egyik nagy kozmetikai cég brit leányvállalata megbízásából, 1013 brit férfi bevonásával elvégzett felmérés szerint az erősebb nemhez tartozók közel kétharmada (56 százaléka) napi rendszerességgel használ kozmetikumokat, ráadásul 82 százalékuk azt állítja, hogy nincs olyan kozmetikai cikk, amelynek vásárlásakor kellemetlenül érezné magát.
A férfiak negyede rendszeresen használ hidratáló krémet, 39 százalékuk pedig napi rendszerességgel alkalmazza az arctisztítókat. Minden ötödik pasi hajfestékkel igyekszik eltüntetni az ősz hajszálakat. A férfikozmetikumok piacának leggyorsabban fejlődő része viszont kétségtelenül az öregedésgátló bőrápoló szereké.
A felmérés szerint tehát az öregedés, valamint a munkahelyi stressz bőrre gyakorolt hatása már nem csak a nőket foglalkoztatja. A férfiak ráadásul az ápoltságon keresztül profi benyomását szeretnék kelteni a munkahelyükön vagy az állásinterjúkon – így reagálnak a gazdasági bizonytalanságra.