Globális költségcsökkentésbe kezdett a Tesco, amit a hazai áruházak is megéreznek majd. Egyszerűsítik a vezetői szinteket, munkaköröket vonnak össze, de az átalakítás érinti az ügyfélszolgálatok működését is. A Magyar Idők úgy tudja, napokon belül csoportos létszámleépítést jelenthet be a magyarországi Tesco.
Mindez az anyavállalat költségcsökkentő törekvéseinek része, a globális átalakítások tervét múlt héten jelentették be Nagy-Britanniában. A hazai vezetők szerdán tartottak konferenciát a témában, ahol az áruházlánc magyarországi átalakítási terveinek egy részét ismertették.
Megszűnő munkakörök
A lap birtokába került dokumentum szerint az elkövetkező hónapokban az egyes részfolyamatok ellenőrzését, illetve koordinálását végző munkakörök összevonásával egy új rendszert is bevezetnek az áruházakban. Február és április között megszűnik, illetve átalakul több önálló munkakör.
A korábban szerteágazó áruházi vezetői rendszer összevonásával munkavállalók munkája szűnhet meg. Az új pozícióban alkalmazott munkatársak viszont a jövőben – havonta bruttó 217 600 forintos bérért – nagyobb felelősséggel tartoznak majd a vállalat ügyeiért.
Áruházról áruházra
A kiszivárgott tervek szerint az elkövetkező három hónapban egy 19 fős csapat járja majd az ország Tesco-áruházait, amely kizárólag az új, Angliából kapott program bevezetésén dolgozik, hogy minél zökkenőmentesebb legyen az átállás.
Az elmúlt években több lépcsőben az egész nemzetközi piacon véghezvitt átalakítások szándéka az, hogy központilag kívánják javítani a Tesco-csoport eredményességét, illetve lefaragnák az elmúlt évek piacvesztéseiből, valamint az anyavállalatnál 2015-ben elkövetett könyvelési csalásból fakadó veszteségeket.
Legutóbb tavaly szeptemberben jelentették be, hogy a magyar Tescónál 250 embert elküldenek a központi irodai dolgozók közül.