Motor
Összesen háromféle motorral rendelhető a Juke, ebből két benzines – mindkettő 1,6-os – és egy 1,5-ös dízel található az árlistán. A gyengébb benzines ötfokozatú kézi vagy fokozatmentes automata váltóval, míg az erősebb hatfokozatú manuálissal és fokozatmentes automatával is kapható, míg a dízelhez hatfokozatú manuális jár. Az összkerekes változat csupán a legerősebb benzines motorral és automata, úgynevezett CVT váltóval érhető el.
Mi ez utóbbit próbálgattuk. A négyhengeres turbós motor papíron 190 lóerős maximális teljesítményre képes, ami igen jól hangzik. A valóságban sajnos már nem ilyen rózsaszín a világ. Érzésre a motor és a kerekek között valahol elszivárog a teljesítmény, és mi határozottan a fokozatmentes CVT váltóra gyanakszunk. Sejtésünk bebizonyosodott, amikor az ugyanezzel a motorral, de szimplán elsőkerekes, kézi váltós Juke-ot taposó kollégánknál érdeklődtünk tapasztalatai felől.
Kézi váltós testvére ennél négy tizeddel jobb időre képes, hála a bő egymázsás súlyelőnynek és a manuálisan kapcsolható sebességváltónak. Szóval mi inkább azzal vennénk, nem automatával. A négykerék-hajtásra amúgy is ritkán van szükség a városban, terepen pedig sokszor az emelt hasmagasság is elegendő a boldoguláshoz.
Szórakoztató elektronika
Bentről a Juke – hasonlóan a külsőhöz – egész merész. A piros, motorkerékpártankra emlékeztető műanyag, a kilincs, a szellőzőnyílások, a műszerfal árnyékolója és a kormány is pimasz, fiatalos formát kaptak. Ebben a környezetben fájó, hogy az elektromos ablakok közül csak a vezetőé automata, a többit végig nyomni kell, és a fantáziátlan műanyag tömbből faragott kézifékkar is lelombozó.
Viszont van benne egy nagyon mókás részlet, amit Nissan Dinamikus Üzemmód Vezérlőnek neveznek. Alapból a gombok a klímát szabályozzák, de ha úgy tartja kedvünk, akkor üzemmód kapcsolóvá változik az egész szerkezet. A háttérfénnyel variálva megváltozik a gombok felirata, színe is. Sport, Normal és ECO beállítások között lehet válogatni, amelyekhez különböző gázpedál-érzékenység, változó kormányrásegítés és takarékos vagy hatékony klímavezérlés tartozik.
A fogyasztási és útadatok mellett apró koordináta-rendszerben az autóra ható erőket is ábrázolja a kis műszer. Tudomány, mértékegység nincs hozzá, csupán a szórakoztatás a célja. Nem is kell nagy művészet hozzá, hogy vezetés közben a még ábrázolható szélső értékeket elérjük.
Mennyi, mikortól?
Bár már június elejétől itthon is rendelhető a Juke, azért még elég sokat kell várni, hogy a hazai utakat is ellepjék az új, vagány Nissanok. Az első példányok valamikor októberben érkeznek meg, kiviteltől függően Japánból – Oppamában készülnek a négykerék-hajtású Juke-ok – vagy Angliából, ahol a sunderlandi üzemben szerelik össze az egyszerűbb, csak elsőkerekes modelleket.