Gwilym Pugh története igazi tündérmesének is beillik, csak ebben a történetben a jóságos tündérkeresztanya egy borbély, a rút kiskacsa pedig egy félénk, 21 éves biztosítási ügynök srác, jelentős túlsúllyal.
A sztori akkor indult, mikor Gwilym megalapította biztosítással foglalkozó, saját cégét – a saját hálószobájából. A srác alig mozdult ki otthonról, és napi 10-12 órát ült a gép előtt. Ezzel az életmóddal csaknem 130 kilósra hízott, ami, mondani sem kell, nem dobta meg az önbizalmát. Pár évvel ezelőtt egy folkbandát alapított pár haverjával. Ekkor találkozott a borbéllyal, aki a banda stílusa miatt meggyőzte, növesszen szakállat. Gwilym megfogadta a jótanácsot, és ezzel az élete 180 fokos fordulatot vett.
Gwilym ugyanis ekkora hozta meg a döntést, hogy változtat az életmódján: szigorú diétába és edzésbe kezdett, valamint felhagyott az ülőmunkával. Az erőfeszítések pedig olyan gyümölcsöt hoztak, amire senki sem számított: Gwilymet felfedezte magának egy londoni modellügynökség, mára pedig olyan márkáknak dolgozik, mint a Diesel, a Vans, sőt, David Beckham is felkérte, hogy legyen új márkájának nagykövete.