„Amikor először felöltöttem magamra, a legtöbb emberhez hasonlóan én is úgy éreztem, hogy semmiben sem fog igazán gátolni, szóval nem lesz itt semmi gond. De amikor már egy órája rajtam volt, komolyan lelassított. Stresszes, fárasztó és kicsit unalmas viseletnek bizonyult. Sőt némileg ijesztőnek is; egy pillanatra komolyan elgondolkoztam, hogy tényleg ez vár rám később, idősebb koromban? Nem csoda, hogy nagyon jó érzés volt levenni végre…”
Az öltözék nagyjából úgy néz ki, mintha a méhészek védőruháját az űrhajósok hi-tech viseletével keresztezték volna. Olyan anyagból készült, ami súlyossá, vaskossá teszi, és megnehezíti a térd, a könyök, a hasi részek és a hát mozgatását. Minden csatlakozásánál nehéz, állítható fémmerevítők akadályozzák a mozgást, a fej forgatását pedig egy, a nyak köré beépített merevítő korlátozza.
Súlya miatt az öltözet viselője sokkal hamarabb elfárad, ráadásul két gumikesztyűt is fel kell vennie, ami tompítja a tapintását. És ha ez még mind nem elég, erre egy különlegesen kialakított kesztyűt is rá kell húznia, ami az ujjak mozgatását nehezíti meg. Van még hat szemüveg, amelyek a látómező korlátozását szimulálják, mint például szürke hályog vagy csőlátás esetén. A lábmerevítők tovább nehezítik a mozgást, és a láb szabad mozgásterének tesztelésére szolgálnak.
Nem újdonság ez a technológia, már az első generációs Focus tervezésénél teljes mértékben felhasználták ezt az öltözéket.
Az idős kort szimuláló öltözék nem az egyetlen eszköz a Ford ergonómiai csapatának fegyvertárában, hasonlóan fontos szerepet kap a mérnökök munkájában a terhességet szimuláló öltözék is, amelynek segítségével személyes tapasztalatokat szerezhetnek arról, hogyan nehezíti meg a terhesség az autóvezetést. Férfiak is használják.
Az öltözék két darab 2 kilogrammos súlyt tartalmaz, amelyek a baba tömegét szimulálják, valamint egy 2 kilogrammnyi vizet tartalmazó tasakot, efölött pedig egy párnát, ami a baba fejét imitálja; a tüdő körül még egy heveder is húzódik, ami megnehezíti a légzést. A terhességet szimuláló öltözék legfontosabb célja a biztonsági övek elhelyezkedésének tesztje, de a ki- és beszállás kipróbálása során is jó szolgálatot tesz.