Párt keresel? Segítünk! Kattints! |
A Cyberpsychology, Behavior and Social Networking új tanulmánya szerint azok a nők, akiknek önbizalmuk a külsejükre alapszik, jobban hajlanak rá, hogy rengeteg fotót osszanak meg magukról és több barátot gyűjtsenek be a közösségi oldalakon, mint amennyi valójában van nekik, mint azok a csajok, akiknek az önbizalma belső forrásokból táplálkozik.
A Buffalói Egyetem kutatója, Michael A. Stefone úgy magyarázza az eredményeket, hogy a nők általában jobban azonosulnak a kinézetükkel, mint a férfiak, vagyis az énképük jobban függ a külsejüktől és az arra kapott visszajelzésektől, mint a férfiaknak. Az érintett csajok a Facebookot használják fel arra, hogy a szükséges figyelem- és rajongásadagjukat napi szinten megkapják.
A kutatásban 311 személy (férfiak és nők vegyesen) vett részt, az átlagéletkoruk 23,3 év. A kutatócsoport úgy vizsgálta a közösségi oldalakon tanúsított viselkedést, illetve ezen keresztül az önértékelést, hogy azt mérte, hogy mennyi időt töltöttek a csajok a profiljuk szerkesztésével, valamint mennyi fotót töltöttek fel magukról, illetve hogy hány ismerőst gyűjtöttek össze.
Azok, akiknek az önértékelése a másoknak való megfelelésen, a kinézeten és a versengésen múlik, sokkal több képet töltöttek fel, mint azok, akiknek az önértékelése a tudásán, a moralitásán vagy egyéb, intern faktorokon múlik. Ők alapvetően kevesebb időt töltenek a közösségi oldalakon és nem használják ezeket figyelemfelkeltésre, udvaroltatásra, illetve bókok begyűjtésére.
Az eredmény egyértelmű, megfigyelésre és elemzésre csupán azért van szükség, hogy bizonyítani is lehessen, amit mindenki érez, amikor megjegyzéseket tesz azokra, akik egész nap magukat fotózzák különféle szögekből, majd gondosan elemzik, hogy melyik fotót lájkolták a legtöbben, és utána kiteszi profilképnek.