Extrém program |
Ahogy az elmúlt években mindig, idén is népszerűek voltak a skandináv filmek, a zenés alkotások, valamint a vígjátékok a Titanic Filmfesztiválon. Emellett az is kiderült: szeretünk éjszaka moziba járni, ugyanis a késői vetítések is kedveltek voltak az április 8–16. között megrendezett eseményen.
Szombat este a díjkiosztón azt is megtudtuk, hogy a közönség idei kedvence a Submarino című svéd–dán koprodukcióban készült film volt. A film főszereplőjének, Nicknek és öccsének gyermekkorát nyomor, erőszak és alkohol árnyékolta be. Harmincas éveinek közepe táján Nicknek, aki egyedül él egy tanácsi lakásban, esze ágában sincs uralkodni az indulatain, változtatni a temperamentumán: amikor már nem képes feldolgozni magányát és gyermekkori emlékeit, az italhoz nyúl. Még gyönyörű szomszédnője, Sophie sem képes vigaszt nyújtani számára, Nick kapcsolatukat a nyers szex szintjére süllyeszti. Nick öccsét ugyanakkor mélységesen lesújtja, hogy apjától örökölt indulatait csak heroinnal képes elfojtani. A két testvér egész életében nem vágyott másra, mint feledésre, megértésre és szeretetre. Aztán egyszer csak esély kapnak rá, hogy rájöjjenek, nem ők egyedül felelősek azért, hogy elrontották az életüket.
A második helyen egy zenei dokumentumfilm, a Fájdalomcsillapító – Mark Sandman és a Morphine története végzett, a harmadik pedig szintén egy dokumentumfilm, a dán Armadillo lett.
A zsűri a fődíjat, azaz a Hullámtörők-díjat a Vadember című svéd alkotásnak ítélte. Az indoklás szerint Martin Jern és Emil Larsson filmje csiszolatlan, közvetlen és játékos stílusával, a lehetőségek nélküli élet kilátástalanságának intenzív érzékeltetésével érdemelte ki az elismerést.