„Az idő érték, ne pazarold ücsörgésre, semmittevésre. Vesd bele magad valamibe, harcolj jó ügyekért. A mottóm: annyit tudsz kivenni, amennyit beleteszel” – mondta Vivienne Westwood. A punk nagyasszonya a tőle megszokott heves és ellentmondást nem tűrő módon áll ki egy olyan ügyért, ami túlmutat a fényűző ruhákon és a kifutók világán: az erdők évének alkalmából – limitált mennyiségben kapható – pólót tervezett a Marie Claire magazin olvasóinak!
László Kriszta, |
A mintás felső jól szimbolizálja, hogy a divatszakma sem lehet közömbös a környezetvédelem kérdései iránt: az anyaga környezetbarát, a készítésétől az eladásáig jó ügyet szolgál, mindeközben divatos is – egy olyan darab, amelyet szívesen viselünk.
Kattints a további trend hírekért! |
„Mindennél fontosabb, hogy mit tehetünk mi magunk a világunkért. Az első, hogy tájékozódunk. Rengeteg információ jön-megy körülöttünk – ki kell szűrni a lényeget. Beszélj emberekkel, gyakorolj nyomást a döntéshozókra!” – tanácsolta a különc tervezőnő a Marie Claire aktuális lapszámában olvasható interjúban. Mi mást választhatott volna a nyomásgyakorlásra, mint a saját tehetségét?
Ez az első alkalom a női magazinok történetében, hogy egy elismert divatguru és egy nemzetközi magazin közös projektet indított, hogy felhívják a figyelmet egy fontos környezetvédelmi problémára, és egyben befolyásolják a trendeket is. Westwood arra biztat, hogy ne vásároljunk gondolkodás nélkül, inkább hasznosítsuk, „gondoljuk újra” a ruhatárunk régi darabjait. „Válassz jól, vásárolj kevesebbet” – hirdeti a neves divattervező, aki arra számít, hogy nők ezrei vesznek részt a világraszóló kampányban.
„Ne vegyél újat, hanem varrj kabátot a régi törülközőkből. A gyerekek pedig miért ne hordhatnák az apjuk régi ingét átalakítva? Készítsd el a saját pólódat úgy, hogy rátűzöd a macskád képét vagy bármi mást, amit rá tudsz rajzolni vagy nyomtatni!” – adott tippeket a lapban a tervező, aki szerint különösen fontos, hogy az anyák úgy neveljék gyerekeiket, hogy azok tisztában legyenek környezetük értékeivel és sérülékenységével.
A divatvilág és a női magazin összefogásával létrejött kampány jól mutatja, hogy a környezetvédelem és az ökotudatos lét nem jár mindenáron lemondásokkal. Egy olyan ruhadarab is százszázalékosan meg tud felelni az aktuális trendeknek, amelynek az elkészítéséhez egyetlen fát sem kellett feleslegesen kivágni, és egyetlen gyereknek sem kellett napi nyolc órában dolgozni.
A ruha elkészítésében és eladásában ugyanis a People Tree nevű fair trade szervezet is részt vett, amely 100 százalékban – indiai farmerek által megtermelt – organikus pamutot használ a ruhák elkészítéséhez. A biopamut előállítása több mint 100 nőnek biztosít munkalehetőséget, akik tisztességes bért kapnak a munkájukért. A dizájnerpóló eladásából befolyó pénzzel a túlélésükért küzdő, bangladeshi garo törzset támogatják.
A dizájnerruha Magyarországról is megrendelhető a www.peopletree.co.uk weboldalon 28 fontért (plusz szállítási költség).