Nem tudjuk, a 41 éves brit színésznő látta-e vagy jóváhagyta-e a róla készült reklámfotó végleges verzióját, mindenesetre a hirdetéseket felügyelő hatóság nemrég nem engedélyezte a reklám megjelenését, mondván, az félrevezetően eltúlozza a termék teljesítményét.
Fotó: dailymail.co.uk |
Sokan örülnek a döntésnek, hiszen a szakemberek szerint sokkal változatosabb reklámfotókra lenne szükség, különböző bőrszínekkel, testformákkal és -méretekkel, más-más korú szereplőkkel. Tanulmányok is rámutattak, hogy az emberek több eredetiséget várnának a márkáktól, és a többség úgy gondolja, csalás nélkül is lehetne hatásos képeket készíteni.
Maga Rachel Weisz sem pártolja a műszépséget, sőt 2009-ben a Harper’s Bazaarnak arról nyilatkozott, hogy be kellene tiltani a botoxot a színészek körében. Ugyanebben az interjúban azt is hangsúlyozta, hogy az angol nők sokkal kevésbé aggódnak a megjelenésük miatt, mint az amerikaiak.
A L’Oreal elismerte, hogy kismértékben retusálták a képet, de azzal védekezett, hogy a kedvező hatást nem utólagos photoshoppal, hanem profi fototechnikával igyekeztek elérni. Az utóbbi időben egyébként rájár a rúd a kozmetikai vállalatra, hiszen nemrég Julia Roberts túlságosan retusált fotója miatt is betiltották egy hirdetésüket.