„A reklámfilm-művészet iránti szenvedélyemet szeretném megosztani mindenkivel, meggyőződésem, hogy a reklámfilm mögött gyakran az igazi filmművészet bújik meg”- nyilatkozta Jean Marie Boursicot, a Night of the Ad Eaters kitalálója, aki tavaly végre hazánkba is elhozta, a világban több mint húsz éve utazó reklámfilm-gyűjteményének legjavát. A szervező O-zone Indoor Média hazai ízekkel – Macskássy Gyula és Sas István remekeivel – is megspékelte a Boursicot gyűjteményt, így – többek között – a már a feledés homályába veszett „Nikotex” reklám és a 70-es évekbeli „S-modell” és „pécsi kesztyű” reklámok hozták lázba a kiéhezett vendégeket.
Szabó Lőrinc – aki az egyik hazai filmblokkot jegyzi – a hatvanas évek elejének terjengős és borzadályos reklámjai után nagyon igényesen kidolgozott, dinamikus és szellemes filmeket készített. Leghíresebb sorozatai: a háztartási szereket bemutató „De” sorozat; a „Rió kávé” első igazán reklámos formanyelven előadott darabjai, a híres színészeket felvonultató “Liga margarin” sorozat és a Sajdikkal közösen készített, klasszikussá vált „Bontott csirke”.