T. McDaniel a Pennsylvania Egyetem végzős hallgatója és munkatársai 157 nemrégiben szült anyát kérdeztek meg arról, milyen mértékben használják a médiát és hogyan érzik magukat a bőrükben. Kiderült, hogy azok az anyák, akik különféle blogokon voltak jelen, pozitívabban élték meg a mindennapjaikat, míg azok, akik csupán a közösségi oldalakat használták, nem tapasztalták ugyanezt. A felmérésében részt vevő anyák 61 százaléka írt és 76 százaléka olvasott valamilyen blogot, a blogot vezetők 98 százaléka pedig azzal indokolta tettét, hogy szeretné dokumentálni és másokkal megosztani a saját élményeit és tapasztalatait, 86 százalékuknak pedig az is célja volt, hogy kapcsolatban maradjon a családdal és a barátokkal. A felmérésből az is kiderült, hogy a többség átlagosan három órát töltött naponta számítógépezéssel, kilencet gyerekgondozással és hetet alvással. Amint arról Brandon T. McDaniel, a Pennsylvania Állami Egyetem végzős hallgatója beszámolt, a blogoló anyák egy közösség részének érzik magukat, ezáltal nincs az az érzésük, hogy el vannak zárva a külvilágtól, ez pedig pozitívan hathat közérzetükre, sőt még házasságukra is.