Rovarölőt a babának!
„A DDT az jó nekem” – énekli az ötvenes évekbeli amerikai plakáton vidáman a mosolygós alma, a krumpli, a tehénke meg a fodros kötényes háziasszony. Sőt, a kellemes hangulatú reklám tovább megy. A képen egy anyuka eteti a kisbabáját, alatta a felirat pedig biztosít róla, hogy a DDT-vel sokkal egészségesebb, kényelmesebb otthonunk lehet, hiszen távol tartja a veszélyes rovarokat. Ezt a hárombetűs mérget, a DDT-t Magyarországon a 60-as években betiltották. Azon kívül, hogy roncsolja a környezetet, kiderült róla, hogy rákkeltő, és ami a legdurvább, hogy fejlődési rendellenségeket is okoz. Szóval kisbabával hirdetni az iszonyúan káros rovarölő szert 1947-ben még menő volt, ma már elképzelhetetlen.
Furcsa koktél!
Emlékeztek a babára, aki rákattant a bubis üdítőre? Valószínűleg a 7-Upot kortyolgató kisbaba láttán nemcsak a gyerekorvosok szeme akadna fenn manapság, de az ötvenes évek Amerikájában kifejezetten a bébi korosztályt célozta meg az üdítőital márka. A plakát szerint az a baba, aki 7-Upot iszik, erős és fit lesz, ha megnő. Nehezen hihető ez, amikor a sulibüfékből próbálják kiszorítani a cukros üdítőket. A reklám egy szerintünk igazán bizarr koktélt is kínál az anyukáknak: öntsenek az italból egy pohár tejbe, és olyan ízvilágot kapnak, amitől odalesz a gyerek.
Ablakmosót az intim zuhanyba!
Ezt a hirdetést látva, hálát adunk mindenkinek, hogy nem az ötvenes években születtünk nőnek. A elég rossz hangulatot árasztó fekete-fehér plakát arról győzködi a kora asszonyait, ha nem akarják, hogy az intim higiénia hiánya miatt romokban heverjen a házasságuk, akkor öblögessenek Lysollal, mert az kiöli a kellemetlen baktériumokat az intim testrészekből, és a férjek elégedettek lesznek a feleségük intim illatával. Hű, na ezért ijedtünk meg ettől a plakáttól, mert ez olyan, mintha manapság az út széli óriásplakátokon arra buzdítanának, hogy tegyünk ablakmosót az intim zuhanyunkba. Hiszen most már háztartási tisztítószerként használják azt a bizonyos folyadékot.
Cukordiéta
Egyél cukrot, és lesz akaraterőd kevesebbet enni – hát, ilyen nagyszerű dolgot üzen kedves vásárlóinak ez a plakát nem is olyan régről, 1969-ből. A cukorgyárak ésszerűnek most már nem mondható diétás tanácsai között szerepelt például, hogy egyél egy kis cukorkát egy órával ebéd előtt, és majd nem bírsz olyan sokat enni, és akkor majd fogysz. Valószínűleg sokan nem értették akkoriban, vajon miért nem bírják ledobni a kilóikat, ha egyszer annyi cukrot esznek….
Mert az orvosok is…
Ma már többen szívinfarktust kapnának ennek a hirdetésnek a puszta látványától is. Mondjuk az ötvenes években még vígan dohányoztak talán a kórházakban is, de most, amikor a színpadokon sem lehet rágyújtani, elég röhejesek ezek a cigihirdetések. A Chesterfiled egyszerűen csak azt állítja, hogy nincs semmilyen káros hatása a dohányzásnak, megmondta a tudomány, és kész. A Camel pedig úgy próbált hatni a jólelkű dohányosokra, hogy az orvosok is ezt szívják. Kell ennél több bizonyíték?