A londoni Claire Underwoodot alaposan felbosszantotta a John Lewis áruházláncnál kapható, négy év körüli gyerekeknek szánt videokamera, amelynek „fiús” változatát Action Camnek hívják, és kék dobozban árulják, a kislányoknak szánt verziót viszont rózsaszín csomagolásban, és szelfikamerának nevezik, a dobozon látható feliratok pedig arra biztatják a kislányokat, hogy tegyenek a fotókra szépítő filtereket.
A kétgyerekes anyuka szerint ez rendkívül aggasztó, mert ez azt sulykolja a kislányokba, hogy csak akkor fogadja el őket a világ, ha a fotókon mindig jól néznek ki. Ezért készített egy fotót a szóban forgó termékekről, és feltöltötte azt a John Lewis Facebook-oldalára.
„Felháborítónak találom, hogy ez a termék megjelent az önök polcain” – írta a kép mellé. „Hogyan neveljem a gyerekemet normális emberi értékekre, amikor ilyen dolgokkal durván az arcába tolják, hogy kizárólag a szépsége számít? Arról nem beszélve, hogy ezek szerint még ez sem elég, hanem meg is kell szépítenie a róla készült fotókat? Ezzel milyen üzenetet küldenek a gyerekek felé? Hogyan juthatott eszükbe, hogy egy ilyen, a gyerekekre nézve megalázó terméket árusítsanak?”
A fotót azóta már több mint ezren lájkolták, és több mint 600-an meg is osztották. Volt, aki „idejétmúltnak és szexistának” nevezte a céget.
Másvalaki arra hívta fel a figyelmet, hogy az így csomagolt játékok a fiúk felé is rossz üzenetet közvetítenek, főként azt, hogy ha valami rózsaszín, az nem nekik való. „Az a baj, hogy ez mindkét nemnek árt, mert mindkét nemet úgy kezeli, hogy egy-egy külön dobozba tartoznak, és nem lehet átjárás a kettő között.”
Az áruház szóvivője annyit mondott, hogy az általuk árusított játékok minden gyerek számára megfelelőek, és a vásárlóknak jogában áll azt választani, amely szerintük megfelel a gyereküknek.