Az egyik brit lap információi szerint 2012 harmadik negyedévében 31 százalékkal estek az ausztrál Ugg csizmák eladásai adatai, és a cég három évre visszamenőleg is kevesebbet értékesített a bumfordi lábbelikből.
A divatszakértők mindebből arra a következtetésre jutottak, hogy a meglehetősen kényelmes, ugyanakkor csúnya csizmák, amelyek hosszú évekig szinte kötelező darabként szerepeltek a trendkövetők listáin, unalmassá váltak, és lassan, de biztosan kimennek a divatból, helyüket pedig a magas sarkú és az éktalpú csizmák veszik át. Egy másik verzió szerint viszont csak az eredeti márka modelljei iránt esett vissza a kereslet, mégpedig azért, mert elterjedtek az olcsó, meggyőző utánzatok.
Nos, ha az előbbi elmélet válik be, annak bizonyára sok férfi fog örülni, hiszen a lábbelit szinte minden erre vonatkozó felmérésben – lássuk be, nem teljesen ok nélkül – beszavazták a legrondább, legkiábrándítóbb holmik közé, amit csak egy nő viselhet.