Kisautó
Autóban körülbelül a kiskocsi jelenti az ideális kompromisszumot: elég könnyű ahhoz, hogy keveset fogyasszon, és játszi könnyedséggel irányítható városi forgalomban, viszont már kellően kényelmes és tágas, ezért országúton, sőt autópályán sem kellemetlen vele utazni. A Peugeot 206 azonban több más területen is telitalálat. Zseniálisan ízléses kialakítása magasan a versenytársak formavilága felett áll, ráadásul nemcsak kecses, hanem van benne egy adag mokányság is, így aztán a nők és férfiak számára egyaránt telitalálat. Ezt az autót használni sem rossz, hiszen a rugózása a márkától megszokott módon az átlagosnál finomabb, ám a puhaság nem jelent elpuhultságot: az úttartás és a kormányzás jellege alapvetően sportos. Elöl viszonylag tágas az utastér, és hátul sem lenne gond az elhelyezkedéssel, ha a tető nem lejtene olyan erősen a kocsi fara felé – így viszont a magasabb utasok feje hozzáér a plafonhoz.
Értékek
Bár a Peugeot-nál feltehetőleg már a tervezés során is tudták, hogy a 206-os tulajdonosai között sok nő lesz, mégis elfelejtették, hogy a célcsoport tagjai nemegyszer magas sarkú cipőben vezetnek. Erre pedig a 206-os pedáljai alkalmatlanok, ugyanis túlságosan közel vannak egymáshoz és a padlóhoz is – a kuplung teljes kinyomásához például még lapos cipőben is spiccelni kell. Vannak, aki kedvelik a kocsi könnyen, ellenállás nélkül mozgatható váltóját, de feltehetőleg többen lesznek azok, akiket elkedvetlenít az érezhetően silány minőségű kar, amelynél ráadásul azt sem lehet pontosan érezni, mikor kattan be a következő fokozat. Az autóban honoló csendet viszont mindenki értékelni fogja, akárcsak a kellemes üléspozíciót, a rendkívül jó fogású kormányt, a harapós fékeket és a szinte valamennyi motorra jellemző csekély fogyasztást.
Színvonalas választék
A magyarországi kínálatban ma egyébként ötféle erőforrás szerepel. A legkisebb 1,1-es, valamint a soron következő 1,4-es benzines átlagos dinamizmussal mozgatja a 206-ost. Az új, 1,6 literes, tizenhat szelepes benzines azonban teljesen más karaktert ad az autónak – vele a 206 igazi petárdává válik városban és országúton egyaránt.
Egyenesen rakétának kell viszont neveznünk a kínálat csúcsát jelentő, kétliteres, 135 lóerős motorral szerelt 206 GTI-t, amelynek a végsebessége 210 km/h, a gyorsulásával és a rugalmasságával pedig nem egy sportkocsinak nevezett autót leiskoláz. Mégis, a 206-osba talán a legjobb motor a kétliteres dízel, amelyet a benne alkalmazott különlegesen modern technika miatt „HDI” felirattal is ellát a Peugeot. Ez a változat is döbbenetesen fürge, alig kell kapcsolgatni vezetés közben, menet közben a zajából szinte lehetetlen megállapítani, hogy dízelüzemű, a fogyasztása pedig a kisebb motorkerékpárokéval mozog egy szinten. Az árak 2,2 milliótól 4 millió forintig terjednek, s a szebb, de hátul szűkebb és több utas elhelyezésekor nehézkesebb háromajtós verziók mindig olcsóbbak az ötajtósaknál. A színválaszték pedig bőséges, érdemes tehát elgondolkozni azon, hogy a „tizenkettő-egy-tucat” fehér és ezüstmetál helyett nem jobb-e a bronzszínű, vagy metálbordó fényezéssel rendelni a kocsit.