Ahogy arról korábban itt írtunk, kedden este leszállítottak a szentendrei HÉV-ről egy 13 éves kislányt, mert nem volt érvényes menetjegye. A gyerek édesanyja az esetről hosszú posztban számolt be a Facebook-oldalán, amiből többek között kiderült az is, hogy kislánya azért nem tudott érvényes jegyet venni a HÉV-re, mert a Margit hídi állomáson nem működött a jegyautomata.
A posztból kiderült az is, hogy a kislány felajánlotta a kalauznak, hogy a nála lévő készpénzből megveszi a szükséges jegyet, ám a kalauz ezt nem fogadta el, inkább leszállította őt a vonatról. Az eset további pikantériája, hogy a kislánynak lemerült a mobiltelefonja, így nem tudta értesíteni szüleit a vele történtekről.
A 24.hu az ügyben kereste a HÉV-vonatokat üzemeltető MÁV-ot, ám a szóvivőtől azt az információt kapta, hogy a jegyellenőrzésért és az automatákért nem a MÁV, hanem a BKK a felelős. A lap kérdéseire a BKK azt válaszolta, foglalkoznak az esettel, ám azt már most kijelentették, szerintük az édesanya ellentmondásos információkat ír.
„Időközben értesültünk arról, hogy a hölgy közzétett egy Facebook-posztot, amelyben ellentmondásos információ is található. A Facebook-posztban az olvasható, hogy Budakalászon nem működött az automata, holott ott nem üzemel automata. Hacsak nem a Lenfonóra vagy a Szentistvántelepre gondoltak a posztban. Természetesen nem vonjuk kétségbe senkinek a szavát, de sajnos a korábbi időszakokban többször megtörtént, hogy a Facebookról olyan történeteket vett át a sajtó, amelyek pontatlanok, olykor valótlanok voltak. Éppen ezért türelmét kérjük, amíg a vizsgálatot lefolytatjuk.”