A napokban megjelent egy videó, amelyen egy autós-biciklis konfliktust láthatunk egy biciklis kamerájának szemszögéből. Később kiderült, hogy a jelenet megrendezett volt, a We Love Cycling kerékpáros oldal készítette a felvételt. A céljuk az volt, hogy teszteljék, hogyan reagálnak a mindennapi közlekedés résztvevői a látottakra, illetve hogy megmutassák: a biciklis-autós kapcsolatokon még mindig van mit javítani.
A legutóbbi Európai Uniós összehasonlítás alapján a közúti haláleseteken belül a kerékpáros balesetek arányában Magyarország sajnos élen jár. Míg az EU-átlag azt mutatja, hogy a balesetek 8 százaléka biciklis baleset, addig hazánkban ugyanez a szám 12 százalék, amit csak három ország előz meg. Ráadásul Magyarország a dobogós helyen szerepel az egymillió főre jutó kerékpáros halálos áldozatok száma alapján is. Az éves halálos kimenetelű balesetek áldozatai közül tízből egy biciklis.
A kampányban részt vesz Győrffy Pál, az Országos Mentőszolgálat szóvivője is. Mint mondta, a biciklizésnek – és ezzel a balesetek bekövetkezésének is – szezonja van. A januári számokhoz képest áprilisban is már megduplázódott a kerékpáros balesetek száma. Ezért örül annak, hogy a We Love Cycling irányt mutat mind az autósoknak, mind a bicikliseknek, hogy elkerülhetők legyenek az incidensek és a balesetek. Abban pedig, hogy az egyik vagy a másik fél lenne gyakrabban hibás, nincs általános igazság: éppen ugyanannyi szabálysértés történik egy-egy autós-biciklis baleset kapcsán az autósok és a biciklisek részéről is.
A We Love Cycling egy ismertető filmsorozattal szeretné felrázni a biciklis és autós társadalmat, hogy lássák, melyek azok a legalapvetőbb hibák, amelyeket sajnos nagyon sokszor elkövetnek, legyen szó bármelyik félről. Emellett pedig saját oldalukon is tanácsokkal látják el az autósokat és a bicikliseket arról, hogyan érdemes elkerülni azokat a szabálytalanságokat, hibákat, melyek a legtöbb baleset bekövetkezéséért felelősek.