A Reklámszövetség állásfoglalása szerint a tervezett reklámadó a tavalyi javaslatnál is súlyosabb terheket róna a magyar médiavállalkozásokra, amelyek jelenleg is számos adónem formájában járulnak hozzá a közös teherviseléshez.
Csökken a magyar nyelvű tartalom, munkahelyek szűnnek meg, a cégek külföldre helyezhetik át székhelyüket a döntés miatt. A reklámadó azonban nemcsak a médiavállalkozásokat, hanem áttételeken keresztül az egész kommunikációs iparágat érintené.
A Magyar Reklámszövetség kezdeményezte, hogy a médiavállalatok lépjenek fel a brutális mértékű reklámadó ellen, amit a törvénytervezetet benyújtó L. Simon László az internetes közösségi oldalakra is kiterjesztene. Az iparági szervezetek ezúton is arra kérik a kormányt, hogy vizsgálja felül a reklámadó bevezetésére vonatkozó javaslatot, illetve tartsa fenn a párbeszédet.
Tiltakozásképpen az RTL és a TV2 televíziós csatornák főműsoridőben negyedórára elsötétülnek. Az akcióhoz a Sanoma Media Budapest Lapkiadó Zrt. összes tartalmi terméke – a Nők Lapja Café mellett a Startlap, a Vezess.hu, a StoryOnline, a Hírstart, a Hír24 hírműsora és a Hír24.hu – csatlakozik.