Szigetelőszalagokkal rögzítették egy mozdony elektromos kábelét a Budapest–Kelebia vonalon. A sufnibarkács megoldás azonban nem ideig-óráig volt a szerelvényen, hanem legalább egy hónapig.
Erről a 444 egyik olvasója számolt be, aki június 21. és július 23. között rengeteg fotóval dokumentálta, hogy változik napról napra a szigszalagos rögzítés. (Érdemes végigpörgetni a képeket, olyan, mint egy folytatásos teleregény…)
A jól ismert sárga-zöld csíkos szigetelőszalag ugyanis néhány nap után elszakadt, aztán újabb és újabb adagot tekertek a kábelre, a végén már egy piros szigszalaggal és madzaggal is megpróbálták rögzíteni a vezetéket.
A MÁV szerint mindez teljesen rendben van. A lapnak azt írták:
„A szigetelőszalagos megoldás nem szabálytalan, és nem is balesetveszélyes.”
A kábel egyébként a szerelvény villamos ellátására szolgál a mozdony és a kocsik között. A vasúttársaság a korábbi években elkezdte a fűtési csatlakozófejeket modernebb típusra cserélni, de a régebbieknél előfordulhat, hogy a kábel kicsúszik. Cserére viszont csak „magasabb szintű tervszerű karbantartás alkalmával” van lehetőség. Addig marad a házi barkácsolás.
(Kiemelt képünk illusztráció. Fotó: Istockphoto)