MOBIL PREFERENCIÁK
A mobil eszközök jelentős szerepet játszanak mindennapi életünkben. Szerteágazó és kiterjedt képességeik csaknem mindenkinek kínálnak valamit. Ez pedig jó dolog, különösen, ha azokat a legfontosabb szolgáltatásokat nézzük, amelyek a férfiak és a nők számára egyaránt vonzóak, és amelyek nem mindig ugyanazok.
Globálisan több férfi érdeklődik az olyan műszaki jártasságot feltételező tulajdonságok iránt, mint az operációs rendszer (48% férfi és 41% nő), akkumulátor élettartam (48% férfi és 44% nő), képernyő méret (38% és 34%), valamint processzor sebesség (41% és 31%). Amikor új készülék beszerzéséről van szó, a nők nagyobb részét befolyásolja az ár (72% nő és 67% férfi), a szolgáltatási szerződés feltételei (27% és 25%), illetve a kamera képességei (32% és 30%).
AMIKOR A KÖVETKEZŐ MOBILTELEFON VÁSÁRLÁSÁN GONDOLKODIK, MELY SZEMPONTOK A LEGFONTOSABBAK A DÖNTÉSÉBEN? (GLOBÁLIS ÁTLAG)
Feltétel |
Férfiak |
Nők |
Ár |
67% |
72% |
Telefon szolgáltatásai |
49% |
48% |
Akkumulátor élettartam |
48% |
44% |
Operációs rendszer (Android, iOS, RIM) |
48% |
41% |
Internet kapcsolat |
42% |
39% |
Processzor sebessége |
41% |
31% |
Képernyő mérete |
38% |
34% |
A telefon stílusa/formatervezése |
34% |
35% |
Kamera képességei |
30% |
32% |
Vezeték nélküli szolgáltató (AT&T, Verizon, Vodafone, Orange, stb.) |
27% |
26% |
Szolgáltatási szerződés feltételei |
25% |
27% |
Forrás: Nielsen globális felmérés, 2013. 1. negyedév |
Ezzel nem azt állítjuk, hogy a nők nem fogékonyak a technológiára. Valójában ennek pont az ellenkezője igaz, különösen, ha a közösségi média használatról van szó.
KÖZÖSSÉGI TÁRSADALMUNK
A közösségi média hatása az emberek egymás közötti kapcsolatteremtésének módjára tagadhatatlan. És legtöbbször a világ minden táján a férfiak és a nők egyaránt egyetértenek, hogy a közösségi média mint hírforrás növekedése inkább pozitív (78%), mint negatív (22%). Valójában a nők nagyobb arányban (28%) szerzik a hírek több, mint 50%-át közösségi média forrásokból, mint a férfiak (25%).
De ahogy a “közösségi” szó is sugallja, a közösségi médiát nem csak a hírek beszerzésére használjuk. És ebben a tekintetben a Nielsen globális online felmérésének eredményei azt mutatják, hogy a nők inkább kapcsolódnak közösségi célokkal, mint a férfiak. Ténylegesen a családdal és a barátokkal való kapcsolattartás a legfőbb ok, amiért a nők a közösségi médiát használják (65%, szemben a férfiak 53%-ával). Ezen kívül több nő használja kreatív megjelenési lehetőségként a közösségi médiát, mint férfi, különösen blogolásra és fényképek megosztására/feltöltésére (28% nő és 23% férfi), valamint szórakozásra (48% nő és 45% férfi).
Ehhez képest a közösségi médiát több férfi használja üzleti célokból, mint nő (27% férfi és 22% nő), de a nőkhöz képest kevesebben használják “útmutatásokkal, információkkal és önsegítéssel” kapcsolatos igények kielégítésére (30% férfi és 37% nő). A férfiak esetében kétszer valószínűbb, hogy közösségi médiát párkeresésre használják fel, mint a nőknél (13% szemben a nők 7%-ával).
FENNTARTÁSOKKAL FOGADVA
A bizalom jelenti minden egészséges kapcsolat alapját. Ez az érzés különösen fontos online környezetben, és jelentős eltérések vannak aközött, ahogy a férfiak és a nők megítélik és kezelik mindennapi életük történéseit – akár közösségi média környezetükben, akár a világhálón vagy amikor munkába menet egy óriásplakát hirdetést látnak.
MILYEN TÍPUSÚ HIRDETÉSEK KELTENEK VISSZHANGOT A FÉRFIAK ÉS NŐK KÖRÉBEN A VILÁG MINDEN TÁJÁN?
Férfiak |
Nők |
Mindkettő |
Autó témák |
Érzelmes témák |
Humor |
Sport témák |
Család központú témák |
Törekvésekkel kapcsolatos témák |
Energikus/Akciódús |
Valós életből vett helyzetek |
Érték |
Szexuális témák |
Házikedvencek és gyermekek |
Hírességek által támogatott témák |
Forrás: Nielsen globális felmérés, 2013. 1. negyedév |
A NIELSEN GLOBÁLIS FELMÉRÉS RÖVID BEMUTATÁSA
Ez a cikk három közelmúltban készült Nielsen globális felmérés eredményein alapul: 2012. III. negyedév; 2013. I. negyedév; és 2013. III. negyedév Az eredmények 58+ ország online hozzáféréssel rendelkező válaszadói körében végzett felmérésen alapulnak. Habár az online felmérés módszere lehetővé teszi a rendkívüli skálázhatóságot és a globális elérést, csak a jelenlegi Internet felhasználók szokásaiba nyújt betekintést, és nem teljes népességekébe. Fejlődő piacokon, ahol az online lefedettség még nem érte el a potenciális többséget, a közönség fiatalabb és tehetősebb lehet, mint a kérdéses ország népessége általában. Ezen kívül a felmérésekre adott válaszok bevallott viselkedésen, és nem ténylegesen mért adatokon alapulnak.