Drámaian érintené az agglomerációs településeket és a külső kerületeket a sztráda fizetőssé tétele, hiszen nyilvánvaló, hogy amikor az M0-s elkerülésére kényszerítik majd az autósokat, azok “tömegével zúdulnak rá” a városkörnyéki településekre és a peremkerületekre – közölte Wittinghoff Tamás. A városvezető szerint ugyanez lesz az autópályák bevezető szakaszainak esetében is, és a kormány büntetni készül azokat az autósokat, akik nem a települések belső útjait terhelik.
A polgármester hozzátette: Budaörsön a reggeli és a délutáni csúcsforgalmi időszakban már ma is alig elviselhető a közlekedési terhelés. Ennek növekedésével teljesen ellehetetlenülne a településen belüli autós forgalom, és nőne a zaj- és légszennyezés.
“Teljesen nyilvánvaló, hogy mindenféle egyeztetés és hatástanulmányok nélküli, kétségbeesett ötletelés folyik ismét, hogy pénzhez jusson a költségvetés” – fogalmazott Wittinghoff Tamás.
Hozzátette, mivel a 4-es metró budaörsi virágpiacig történő megépítése még tervekben sem létezik, így továbbra is arra kényszerítik a Budapest nyugati agglomerációjában élőket, hogy autóval közelítsék meg a fővárost. “Ennek fényében elképesztő cinizmus, hogy éppen ezeknek az embereknek az újabb megsarcolására készülnek” – áll a polgármester közleményben.
A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium szerdán megerősítette, megszűnik januártól az M0-s általános díjmentessége. A körgyűrű M5-ös autópálya és M4-es autóút (4. sz. főút), valamint M3-as autópálya és 11. sz. főút közötti szakaszai és a gyorsforgalmi úthálózat M0-s autópályán belüli részei (például M1-es és M7-es bevezető a Budapest táblától) januártól csak matricával használhatók. Újfajta, megyei matricákat vezetnek be, amelyek egy évre ötezer forintba kerülnek majd