Külföldön a helyi előírásokkal szembemenő, utcákon, köztereken, szállodákban, turistalátványosságok területén vagy közelében civilizálatlanul viselkedő kínai turistákról egy mindenki által visszakereshető, nyílt jegyzéket készítenek. A jegyzék összeállításában a hatóság a légitársaságokat, utazási irodákat és szállodákat is segítségül hívja.
A dokumentumokat a hivatal megosztja a diplomáciai képviseletek vízumosztályaival, így a visszaeső szabályszegők nyaralásukat vagy üzleti útjaikat is kockáztatják.
A külföldre utazókat szöveges üzenetben emlékeztetik a helyes viselkedés fontosságára, a visszaélésen kapott látogatókat pedig a hatályos szabályoknak megfelelően büntetik majd. Az utasokat a hatóságok etikai kódex vagy szerződés aláírására, de letét megfizetésére is kötelezhetik a tervek szerint.
Az ötlettel december közepén a kínai utazási irodákat is felkereste a hivatal, azt követően, hogy a Bangkokból a kelet-kínai Nankingba tartó egyik járat visszafordulásra kényszerült négy kínai turista miatt. Az utasok – nem tudván elfogadni, hogy egymástól külön ülni kényszerülnek – a légiutas-kísérőket szidalmazták és a gép felrobbantásával fenyegettek. Kínai belföldi járatokon szintén számos incidens történt az elmúlt hetekben, köztük a vészkijárat indokolatlan kinyitása, mobilhasználat tiltott időben és verbális erőszak.
A kínai turisták számára – és a kedvezőtlen imázs javítására – a kormány 2013-ban már kiadott egy viselkedési kódexet, amelyben általános szabályok – például a szemetelés, rongálás, köpködés, tilosban áthaladás vagy kulturális relikviák összefirkálásának tilalma – szerepelnek. Az ázsiai országból tavaly csaknem 100 milliónyian utaztak külföldre, ez a szám a becslések szerint 2020-ra megduplázódhat.