A Florida Atlantic Egyetem kutatói közel kétszáz 4–12 hónapos, angol anyanyelvű szülőktől származó gyerek bevonásával végeztek kísérletet. A babáknak videofelvételeket játszottak le, melyeken egy nő előbb angolul, majd pedig spanyolul beszélt, s eközben azt mérték, hogy a gyerek a tekintetével hová és mennyi ideig koncentrál.
Amikor a felvételen szereplő nő angolul beszélt, a 4 hónapos babák leginkább a szemét figyelték, a 6 hónaposak nagyjából egyforma ideig koncentráltak a szemére és a szájára, a 8–10 hónapos résztvevők szinte végig csak a szájára, a 12 hónapos gyerekek viszont újra szinte kizárólag a szemére figyeltek. Amikor azonban a nő a kicsik számára addig teljesen ismeretlen spanyol nyelven beszélt, a 12 hónaposak is főleg a szájára koncentráltak.
A kutatók mindebből azt a következtetést vonták le, hogy nem csupán a hallott beszédnek, hanem a „szájról olvasásnak” is alapvetően meghatározó szerepe van a beszéd elsajátításában.