Mert mit is kívánhatunk nekik, mi az, amitől egy tér kellemessé válik? Hát azon a minimális elváráson túl, hogy legyen jó állapotban, működő egységekkel, remek, ha pl. sok a természetes fény, hogy minél kevesebb mesterséges fény érje a gyerekeket, minél több természetes alapanyag vegye körül őket, tág terek és olyan udvar, ahol koruknak megfelelően tudnak mozogni (egy megfelelően mozgásra inspiráló közegben), kényelmesek az ülőalkalmatosságok, és egyértelműek a jelek, hogy mit merre találnak. Az már a vágyak netovábbja, ha az iskola felszereltsége is képes a korral haladva modern eszközöket, modern oktatási elveket és lehetőségeket egymáshoz kapcsolni. Érdemes ezeket a képeket is megnézni összehasonlításképp, vegyesen, a világ több pontjáról találunk igen beszédes képeket a helyi iskolákról.
A következő képek a világban létező talán legszebb nem magánintézményekről készültek: különleges épületek, különleges festések, különleges terek mindenütt. Reméljük, hogy eljöhet az az idő, amikor alap lesz minden iskola tervezésénél, hogy a naponta sok-sok órát bennük eltöltő diákok, tanárok, dolgozók igazán jól tudják érezni magukat már attól is, hogy az épületben és a környékén tartózkodnak.