Volt már olyan, hogy úgy érezted, megőrülsz, ha nem derül ki, miért sír a gyerek? Hogy nem érted, miért nem eszik/alszik, vagy épp miért nem akar felkelni reggel? Mostantól anyukádon és a kisgyerekes barátnők számán kívül még egyet tárcsázhatsz.
Elindult Magyarország első 0–24 órás védőnői vonala, a Babavonal, ahol kisgyermekes szülők fordulhatnak tanácsért a hívásokat fogadó védőnőkhöz.
A hívások során olyan problémákban kaphatunk segítséget, mint a szülés utáni depresszió felismerése, a fogzás és az alvás körüli gondok, mozgásfejlődés, de akár olyan hétköznapi feladatok megoldásában is, mint fürdetés vagy öltöztetés.
A vonal előfizetéses rendszerben működik, több csomag közül is lehet választani, viszont kifejezetten nevelési és pszichológiai kérdésekre hozták létre, vagyis csupa olyasmiben segítenek, amin egy védőnő szemtől szemben is szokott, de ha kimondottan orvosi kérdésünk van, továbbra is a rendelőket tárcsázzuk!
A vonal létrehozói támogatást ígérnek akár a teljes családot érintő, komplexebb kérdésekben is, bár a legtöbb hívást 0–6 éves kisgyerekek szüleitől várják.
A vállalkozást a harminckét éves Pászka Petra álmodta meg, akinek második, ma három és fél éves gyerekénél már könnyebben mentek a dolgok (kevesebb félelemmel, nagyobb rutinnal – mondja), de első terhességénél jól jött volna egy állandóan elérhető segítség.
„Nagyon képmutató világban élünk, ami az anyaságot és az erre való felkészítést illeti. Babaillatú, rózsaszín álmokról szól a mese, ezzel szemben a valóság: fizikailag megterhelő szülés, felborult hormonháztartás és egy olyan világ, amelyben már egyáltalán nem mi vagyunk a középpontban. És akkor még nem beszéltünk olyan hétköznapi gondokról, mint az alvásproblémák vagy a hasfájás. Az én védőnőm szerencsére nagyon jó, de csak munkaidőben lehet elérni. Hát, sokszor nagyon vártam a hétfő reggelt…”